17 universităţi româneşti sunt prezente în primele 300 de universităţi în QSc GB University Ranking 2020 – Emerging Europe & Central Asia

Un număr de 17 universităţi româneşti sunt prezente în primele 300 de universităţi în QSc GB University Ranking 2020 – Emerging Europe & Central Asia.

Universitatea „Babeş-Bolyai” se află pe locul 40, Universitatea din Bucureşti ocupă locul 42, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi – 68, Universitatea Politehnica Bucureşti – 72, Universitatea de Vest din Timişoara – 74, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi – 80, Universitatea Politehnica din Timişoara – 109, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca – 119, Universitatea „Transilvania” din Braşov – 137, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi – 137, Universitatea din Suceava – 144, Academia de Ştiinţe Economice din Bucureşti – 155, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 176.

În clasament se mai află Universitatea din Craiova (locul 190), Universitatea din Oradea (între locurile 211 – 220), Universitatea „Ovidius” din Constanţa (între 251 – 300), Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti (între 251 – 300).

„Felicitări tuturor celor 17 universităţi româneşti prezente în primele 300 de universităţi în QSc GB University Ranking 2020 – Emerging Europe & Central Asia, prestigios top al universităţilor”, a transmis Sorin Cîmpeanu, preşedinte al Consiliului Naţional al Rectorilor din România.

Potrivit acestuia, topul ia în considerare 10 indicatori, între care reputaţia academică, reputaţia universităţii în rândul angajatorilor, numărul de lucrări ştiinţifice, dar şi numărul de studenţi internaţionali.

„Doresc să adresez felicitări tuturor universităţilor româneşti care au reuşit să îşi demonstreze calitatea în plan internaţional. Acest top a apărut astăzi şi ia în considerare un număr de 10 indicatori. În primul rând este indicatorul care se referă la reputaţia academică, apoi este reputaţia universităţii în rândul angajatorilor, numărul de lucrări ştiinţifice publicate de personalul didactic şi de cercetare al universităţii, apartenenţa la reţele internaţionale, impactul în mediul online, numărul de citări per articol al cadrelor didactice şi cercetătorilor din universitate, numărul de studenţi internaţionali şi activitatea de internaţionalizare a universităţilor – este indicatorul general cu privire la internaţionalizarea activităţilor universităţii”, a precizat, pentru AGERPRES, preşedintele Consiliului Naţional al Rectorilor, Sorin Cîmpeanu. AGERPRES