Asociația Zero Gravity organizează vineri, 1 noiembrie, începând cu ora 12:00, la Sala de escalada Zero Gravity (stradela Plopii fără soţ) un maraton de sculptat dovleci și sesiuni de escaladă. Micii artiști curajoși vor fi 20 de copii cu deficiențe de auz, de vorbire și deficiențe asociate din cadrul Liceului Tehnologic Special “Vasile Pavelcu” Iaşi. “Sub atenta supraveghere a speciliștilor şi voluntarilor vom da startul împreună la decorat dovleci de Halloween. Cei mici vor fi îndrumaţi de un interpret mimico-gestual și vor primi doar astfel indicații pentru a-și transforma dovleacul intr-un felinar groaznic de simpatic. Sala de escaladă va fi decorată cu cele mai înfricoșătoare figurine, iar fantomele vor bântui la tot pasul pe cele mai nebănuite trasee de escaladă”, a declarat Sofiea Georgeta Monica, președinte Asociația Zero Gravity. Evenimentul face parte din proiectul Educație la înălțime, ediția a II-a, în colaborare cu Liceul Tehnologic Special “Vasile Pavelcu” Iaşi și Liceul Special “Moldova” Tg Frumos şi este finanțat de Primăria Muncipiului Iași. Beneficiarii cu nevoi speciale sunt antrenați in activități în cadrul sălii de escaladă Zero Gravity, a Grădinii de Corzi – parc de aventura, special amenajat și a panoului mobil de cățărat – panou de escaladă outdoor. Potriivt organizatorilor, echipamente nu conțin elemente concepute doar pentru sportivi de performanță sau alpiniști, ci sunt elemente didactice, proiectate în scopuri atât sportive cât și educaționale – pentru o terpie inedită şi cu rezultate remarcabile. Asociația Zero Gravity a fost înființată în anul 2016, cu scopul de a promova și susține incluziunea socială și de a proteja drepturile copiilor, prin implementarea de proiecte care au ca activitate principală escalada sportivă și implicit activități care derivă din acest sport. Escalada este o activitate din ce în ce mai populară în rândul copiilor și adulților de toate vârstele, care se bucură de senzațiile și experiențele oferite de acest sport, benefic totodată pentru sănătatea celor care îl practică. (E.M.)