Vânzările totale de autovehicule au crescut în România, în 2014, cu 21,5% până la 100.336 unități, dintre care 82.809 unități au fost reprezentate de autoturisme (+20,5%), arată datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile, prezentate, joi, într-o conferință de presă.
Potrivit statisticii, în anul 2014, producția națională de autovehicule a ajuns la 391.434 unități, cu 4,8% mai puțin față de datele din anul anterior. Din acest total, 338.593 de unități (86,5%) au fost produse de Dacia, marcă urmată de Ford (cu 52.829 unități, 13,5% din total) și Roman Brașov (12 unități).
În 2014, în funcție de model, cele mai mari volume le-au consemnat Dacia Duster (174.077 unități), Dacia Logan (77.427), Ford B-Max (52.829), Dacia Sandero (47.475) și Dacia Logan MCV (42.614).
În ceea ce privește vânzările, cu un volum de 100.336 de autovehicule, anul trecut se consemnează o creștere de 21,5%. Pe categorii, autoturismele înregistrează o creștere de 20,5%, până la 82.809 unități, în timp ce la vehiculele comerciale saltul este de 26,1%.
Statistica APIA relevă faptul că, în funcție de tipul de combustibil, o pondere de 56,5% aparține motoarelor diesel, în creștere față de anul 2013, când raportul era de 53,7%. De asemenea, clasificarea în funcție de țara de proveniență arată că 30% dintre autovehiculele vândute sunt din producția autohtonă, 18% import Germania, 9,5% din Cehia, 9,4% din Spania și 8% din Franța.
La nivelul exporturilor, România consemnează un număr de 364.251 unități, în creștere cu 0,4% comparativ cu anul anterior. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (165.718 unități), urmat de Dacia Logan (66.436) și Ford B-Max (52.824).
Pe plan european se remarcă o evoluție pozitivă, principalele țări europene înregistrând creșteri ce consolidează un trend ascendent. Practic, în ansamblu, în Uniune Europeană s-au înmatriculat cu 5,7% mai multe autoturisme decât în 2013, cele mai importante cifre fiind consemnate în Portugalia (34,8%), Irlanda (29,6%), Croația (22,3%) și România (20,5%).
Conform APIA, în România vânzările sunt susținute în continuare de persoanele juridice (73% din total). În interiorul acestei valori medii anuale este de remarcat faptul că ponderea achizițiilor realizate de persoanele fizice a scăzut de la 41%, în luna mai, la 15%, în luna decembrie.