Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a declarat joi că îşi doreşte creşterea numărului de consilieri şcolari.
„Din punctul meu de vedere, ca profesor de data aceasta, nu vorbesc în calitate de ministru, îmi dau seama cât este de importantă consilierea şcolară şi acum, transferând către funcţia pe care o deţin şi anume de ministru, îmi doresc creşterea numărului de consilieri şi identificarea tuturor soluţiilor posibile. De aceea am şi spus că noi suntem parteneri, noi nu suntem de pe poziţii în care să fim adversari, ci parteneri şi ne dorim să identificăm soluţii, aşa încât numărul de consilieri şcolari să crească”, a spus Anisie, prezentă la sediul Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, unde a participat la deschiderea unui congres internaţional pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale.
Preşedintele FSLI, Simion Hăncescu, a subliniat că în şcolile în care învaţă copiii cu cerinţe educaţionale speciale ar trebui să existe profesori de sprijin, care să se ocupe de ei.
„Noi avem acum în legislaţie prevăzut că acolo unde sunt clase cu copii cu cerinţe educaţionale speciale ar trebui să se diminueze numărul elevilor din colectiv. Din păcate, această prevedere nu se aplică şi avem situaţii foarte multe în care sunt colective, 33 – 34 de copii, doi – trei copii cu cerinţe speciale şi, din păcate, acel învăţător este pus într-o situaţie delicată, pentru că este într-o dilemă – de cine să se ocupe mai întâi, de acei copii cu cerinţe speciale sau de ceilalţi copii. De aceea, o problemă fundamentală pe care noi o vedem în perioada următoare a se rezolva este cea legată de profesorii de sprijin. Acei copii, dacă tot sunt integraţi în învăţământul de masă, trebuie obligatoriu să aibă un specialist, să vină cu un cadru didactic şi în momentul în care se întâmplă ca acei copii să se plictisească, nu toţi pot să reziste 50 de minute, să poată să plece cu acei copii să facă alte activităţi. Aici este nevoie de bani”, a punctat Hăncescu.
Potrivit acestuia, o altă problemă importantă pe care Ministerul Educaţiei „a ignorat-o în ultimii ani” este legată de formarea cadrelor didactice care trebuie să predea după alte metode pentru aceşti copii cu cerinţe educaţionale speciale.
„Foarte puţini sunt colegii noştri care au făcut asemenea cursuri şi situaţiile statistice arată că sunt copii cu cerinţe speciale cam peste tot. În opinia noastră, majoritatea cadrelor didactice trebuie să facă astfel de cursuri de formare, pentru că metodele de predare diferă, iar oamenii nu au învăţat în facultate. Vom cere Ministerului Educaţiei să se implice astfel încât facultăţile care pregătesc viitorii profesori să ia în calcul şi astfel de situaţii, dacă vrem un învăţământ normal în România”, a conchis acesta. AGERPRES