Deputatul PMP Petru Movilă a depus mai multe amendamente la proiectul legii bugetului de stat pentru anul 2020, care vizează două investiţii de amploare, absolut necesare pentru judeţul Iaşi, este vorba despre autostrada Iaşi – Tg. Mureş şi, respectiv, de Institutul de Boli Cardiovasculare (IBCV) ,,Prof. Dr. George I. M. Georgescu”. „Chiar dacă este un buget de austeritate din cauza guvernării PSD, am depus două amendamente la bugetul anului în curs, pe care le consider absolut necesare pentru Iaşi. Primul vizează alocarea de fonduri destinate elaborării unui studiu de fezabilitate pentru identificarea unui amplasament nou, în care IBCV Iaşi să îşi desfăşoare activitatea. Un institut de calibrul IBCV, mai ales după incendiul din 2018, trebuie să aibă o clădire la standarde europene şi nu să ocupe trei etaje dintr-o altă unitate medicală. Există deja soluţii pentru o nouă clădire în care IBCV să facă performanţă şi de aceea, acest studiu este un pas firesc. Al doilea amendament are ca scop alocarea fondurilor privind elaborarea studiilor de fezabilitate pentru tronsonul Tg. Neamţ – Ungheni – Iaşi din Autostrada Iaşi – Tg.Mureş”, a declarat deputatul. Potrivit acestuia, actualul proiect de buget nu prevede alocarea sumelor aferente tronsonului Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni, ci doar fonduri din credite de angajament şi credite bugetare pentru tronsonul Tg, Mureş – Tg.Neamţ şi podul de peste Prut de la Ungheni. Liantul dintre acestea, tronsonul Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni, nu este bugetat, investiţia fiind fragmentată la acest moment, din cauza parteneriatului public – privat (PPP) impus de PSD. „În condiţiile în care actuala guvernare a transmis faptul că PPP nu mai este în discuţie pentru autostradă şi că se doreşte depunerea unei cereri de finanţare din fonduri europene, reactualizarea studiului de fezabilitate pentru acest tronson este mai mult decât necesară. Acelaşi demers l-am avut şi anul trecut, când am solicitat respectarea legii pe care am iniţiat-o şi excluderea parteneriatului public – privat şi a Comisiei de Prognoză din procesul de implementare al autostrăzii. Singura entitate publică care trebuie să poarte responsabilitatea investiţiei trebuie să fie Ministerul Transporturilor şi instituţiile abilitate”, a subliniat parlamentarul ieşean. (E.M.)