Vânzările de autoturisme ecologice din România au crescut 4,6% în primele patru luni ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, reiese din datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultate de AGERPRES.
Ponderea autoturismelor electrice şi hibrid în totalul pieţei auto locale a ajuns la 5,7%, în perioada analizată, peste nivelul din intervalul similar al anului trecut, când aceasta era de 4%.
Potrivit sursei citate, din ianuarie până în aprilie 2020 au fost cumpărate 1.822 de autoturisme ecologice, mai multe cu 4,6%, comparativ cu primele patru luni din anul precedent, perioadă în care s-au înregistrat 1.742 de achiziţii.
Datele centralizate de APIA evidenţiază faptul că majoritatea autoturismelor prietenoase cu mediul sunt hibride – respectiv 1.335 de unităţi, în scădere cu 4,2%, în comparaţie cu perioada ianuarie – aprilie 2019, în timp ce vânzările de autoturisme electrice înregistrează 315 de exemplare (+27,5%) şi cele plug-in un număr de 172 de unităţi (+70,3%).
„Deşi după primele 3 luni din 2020, piaţa auto este în scădere puternică, această categorie de autoturisme, înregistrează un volum în creştere totală de 7,2%, comparativ cu primul trimestru al anului trecut. Pe subcategorii, consemnăm o creştere importantă de 27,7% la autoturismele full electrice şi una mult mai consistentă, de 75%, la cele plug-in. Pe de altă parte, autoturismele hibride înregistrează, după primele 3 luni din 2020, o scădere conjuncturală (posibil, ca urmare a aşteptării demarării Programului Rabla Clasic) de 1,4%. În acest context, cu un început favorabil, este de aşteptat ca, în acest an, achiziţiile de autoturisme „verzi” să înregistreze volume semnificativ mai mari decât cele din anul anterior, acestea fiind, în mare parte stimulate de Programului Rabla Plus, care a avut o contribuţie importantă la creşterea extrem de puternică a vânzărilor de autoturisme electrice în perioada derulării Programului multianual 2017-2019″, se arată în analiza APIA.
Statistica de specialitate relevă că, în topul celor mai comercializate autoturisme full electrice, conduce, după primele patru luni, Renault – cu 132 de unităţi, urmat de BMW (54), Volkswagen (32), Nissan (31), smart (20), Hyundai (13), Mercedes Benz (10), Jaguar şi Tesla (câte 7) şi Audi (4).
Totodată, cele mai multe autoturisme hibride vândute în România, în perioada analizată, au fost înregistrate de: Toyota – cu 1.081 de unităţi, Lexus (70), Honda (52), Ford şi Suzuki (câte 30), Volvo (23), Hyundai (20), Land Rover (12), Mini (8) şi Mitsubishi (4).
De asemenea, în clasamentul vânzărilor de autoturisme plug-in conduce BMW – cu 44 de exemplare, urmată de Volvo (33), Porsche (31), Mitsubishi (15), Hyundai (13), Kia (8), Land Rover şi Mercedes Benz (câte 7), Mini şi Toyota (câte 4).
Statistica APIA indică faptul că, la nivelul lunii aprilie, s-au vândut 247 de autoturisme „verzi”, în scădere cu 21,8%, comparativ cu luna aprilie a anului anterior, când s-au comercializat 316 unităţi. AGERPRES/