Astăzi, 4 februarie, în jurul orei 10.00, la etajul 1 al Corpului B al Primăriei Municipiului Iași a avut loc un incident soldat cu decesul unei persoane de sex feminin, M. V., în vârstă de 68 de ani.
M.V. a venit la sediul menționat pentru a rezolva o problemă de natură fiscală, care viza regimul juridic al locuinței în urma decesului soțului acesteia, survenit în urmă cu circa două luni. M.V. a fost îndrumată de polițistul local care asigură accesul contribuabililor în clădire la camera 3 de la etajul 1. Persoana s-a așezat pe un scaun pentru a-și pregăti documentele în vederea rezolvării problemei pentru care venise. La un moment dat, angajații din cadrul Compartimentului Registratură Persoane Fizice al Centrului de Informații pentru Cetățeni au auzit scaunul căzând și, împreună cu mai mulți contribuabili aflați în incintă, au intervenit în ajutorul femeii. Întrucât aceasta nu răspundea ajutorului oferit, un contribuabil a început să realizeze manevre de resuscitare, anume masaj cardiac. În același timp a fost apelat numărul unic de urgențe 112 în vederea anunțării evenimentului.
Ambulanța a fost așteptată în parcarea din spatele instituției, iar la venirea acesteia echipajul medical a urcat de urgență la locul la care se afla persoana cu probleme și a început manevrele de resuscitare. Acestea au fost realizate aproximativ 40 de minute, după care a fost declarat decesul. Ulterior, la fața locului au venit și polițiști din cadrul Secției a 3-a de Poliție pentru a constata cele întâmplate, iar apoi a sosit și un echipaj de la Institutul de Medicină Legală pentru a ridica corpul decedatei.
Din informațiile primite de angajații municipalității de la o vecină care o însoțea, femeia avea antecedente medicale, mai exact afecțiuni cardiace, de care avea cunoștință și medicul de familie al acestei.
Conducerea Primăriei Municipiului Iași regretă sincer acest incident tragic și transmite condoleanțe familiei îndoliate.
Reamintim că activitatea cu publicul a municipalității în ceea ce privește activitatea de impozite și taxe locale a fost întreruptă în perioada stării de urgență declarate pe fondul pandemiei de COVID-19 (16 martie – 15 mai 2020) și a fost reluată parțial pe 21 mai 2020, cu o serie de măsuri stricte de protecție sanitară, afișate, de altfel, la toate intrările în instituție.
În toată această perioadă municipalitatea a recomandat contribuabililor ca plata impozitelor și taxelor locale să se fac online (fie prin Sistemul Naţional Electronic de Plată Online ghiseul.ro, fie de pe site-ul Primăriei Municipiului Iaşi – meniul Taxe Online, fie prin virament bancar prin Trezoreria Municipiului Iași), iar orice cereri sau documente să fie depuse la organul fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanță: fax (0232.410.266) sau e-mail (impozite.taxepf@primaria–iasi.ro în cazul persoanelor fizice, respectiv impozite.taxepj@primaria–iasi.ro în cazul persoanelor juridice).
Certificatele de atestare fiscală pentru persoane juridice și persoane fizice privind impozite, taxe locale și alte venituri datorate bugetului local, cât și anexa la certificatul de atestare fiscală privind verificarea eligibilității solicitanților de fonduri externe nerambursabile, după caz, pot fi solicitate de contribuabili, precum și comunicate acestora prin platforma pentru integrarea serviciilor de e-guvernare în sistemul electronic național: https://edirect.e-guvernare.ro.
Detalii despre posibilitatea depunerii, operării și eliberării și altor documente administrative prin Ghișeul Online:
http://www.primaria-iasi.ro/portal-iasi/anunturi-pmi/primaria-da-posibilitatea-depunerii-operarii-si-eliberarii-documentelor-prin-ghiseul-online/9992/anunturi.
Biroul de Presă al Primăriei Municipiului Iași