Preţurile apartamentelor oferite spre vânzare au crescut cu 5%, în primul trimestru al acestui an

Preţurile apartamentelor oferite spre vânzare au crescut cu 5%, în primul trimestru al acestui an, comparativ cu ultimul trimestru din 2020, în timp ce, în cazul caselor, majorarea a fost de 9%, reiese dintr-o analiză de specialitate, publicată joi de o platformă de anunţuri.

Conform datelor analizate de Olx Group, între ultimul trimestru din 2020 şi primul trimestru al anului 2021, apartamentele oferite spre închiriere au avut preţuri în scădere cu 3%, iar casele de închiriat au înregistrat un recul de 6%.

O situaţie aparte s-a remarcat în cazul preţurilor terenurilor, care au crescut cu 19%, în special după starea de urgenţă. „Pandemia a influenţat interesul cumpărătorilor faţă de terenuri, iar acest lucru a dus la modificări semnificative ale preţurilor de-a lungul anului 2020. În concluzie, proprietăţile de închiriat au fost singurele marcate de o tendinţă de scădere, în timp ce preţurile proprietăţilor de vânzare sunt uşor mai ridicate decât înainte”, apreciază specialiştii.

În ceea ce priveşte anunţurile imobiliare, în 2020 s-a remarcat o creştere a celor noi (publicate pe platforma în perioada la care face referire analiza) şi a celor active (toate anunţurile active la un moment dat pe platformă – atât anunţurile noi, cât şi cele mai vechi, a căror valabilitate a fost prelungită), în cazul apartamentelor oferite spre închiriere.

Astfel, în timp ce anunţurile noi au fost mai multe cu 35%, numărul anunţurilor active a crescut cu 79%, în primul trimestru al anului în curs faţă de ultimul trimestru din 2020. În aceste marje, anunţurile noi cu apartamente de vânzare au fost în scădere cu 6%, dar anunţurile active au crescut cu 20%.

Pe segmentul caselor, numărul de anunţuri noi a scăzut cu 8%, însă anunţurile active au fost cu 3% mai multe, raportat la perioada de referinţă. În schimb, numărul de anunţuri noi a fost marcat de o scădere semnificativă în cazul terenurilor (-22%).

Analiza realizată de către experţii Olx Group a avut la bază impactul pandemiei asupra sectorului imobiliar din ţările în care compania este prezentă, printre care se află şi România, unde deţine Storia.ro, Olx şi Autovit.ro. Datele din România s-au concentrat pe trei zone distincte (preţ, ofertă şi cerere) şi au fost agregate de pe platformele Storia.ro şi Olx Imobiliare.

Olx Group, divizie a Prosus, deţine reţeaua de platforme de anunţuri cu cea mai rapidă creştere din lume şi ajută, în fiecare lună, peste 300 de milioane de oameni în peste 30 de ţări din întreaga lume să cumpere şi să vândă maşini, locuinţe, articole de uz casnic, să obţină noi locuri de muncă şi multe altele.

În România, grupul are o echipă de peste 100 de angajaţi care lucrează pentru brandurile Olx, Storia.ro şi Autovit.ro. AGERPRES