Banca Mondială contribuie cu 200 milioane de euro la proiectul ROSE implementat de Ministerul Educației

Consiliul director al Băncii Mondiale a aprobat luni un credit de 200 de milioane de euro pentru proiectul ROSE (Romania Secondary Education Project) destinat creșterii șanselor ca elevii să termine facultatea, acesta urmând să fie implementat de Ministerul Educației pe o perioadă de șapte ani, informează un comunicat de presă al BM.

‘Deși gradul de înscriere în sistemul de învățâmânt secundar din România este ridicat, tranziția la sistemul terțiar este afectat de gradul mare de abandon și de performanțele slabe la examenul de bacalaureat. Proiectul ROSE este destinat să ajute Guvernul României să rezolve aceste probleme’, a declarat specialistul Băncii Mondiale, Janssen Edelweiss Nunes Teixeira.

Prin concentrarea pe școlile și grupele de studenți cu șanse mari de eșec, proiectul ROSE vizează creșterea ratei de înscriere și a ratei de participare școlară în învățământul secundar superior, precum și a promovabilității examenului de bacalaureat.

‘Datele arată că aproximativ 100.000 de elevi de liceu fie nu au promovat fie nu au luat parte la examenul de bacalaureat în 2013-2014. Există aproximativ 20.000 de studenți care sunt în pericol să renunțe la facultate încă din primul an. Acest proiect este destinat să îi ajute pe acești elevi și studenți. Prin terminarea facultății aceștia pot juca un rol fundamental în viitorul României, ajutând țara să mențină creșterea economică, în timp ce se confruntă cu scăderea și îmbătrânirea populației’, a declarat directorul de țară al Băncii Mondiale pentru România, Elisabetta Capannelli.

Pe lângă proiectul ROSE, Banca Mondială a ajutat Guvernul României să îmbunătățească sistemul de educație prin asistență tehnică concentrată pe finanțarea per capita în sistemul pre-universitar în cadrul asistenței tehnice regionale pentru educația superioară. De asemenea, începând din 2013, Banca Mondială a sprijinit pregătirea unor strategii în sistemul de educație de genul învățării permanente, reducerii abandonului în sistemul de învățământ secundar și întăririi capacității administrative în Ministerul Educației.