Un desen asemănător unui cod QR îşi va face astfel apariţia alături de emblematicul portret al reginei Elisabeta a II-a. El va putea fi scanat cu ajutorul aplicaţiei Royal Mail.
„Introducerea codurilor de bare unice pe timbrele noastre poştale va permite conectarea scrisorii fizice cu universul digital”, a declarat Nick Landon, directorul comercial al Poştei din Marea Britanie, citat într-un comunicat.
Conceput pentru a consolida „eficacitatea operaţiunilor poştale”, acest timbru de nouă generaţie va oferi totodată acces la „funcţii de securitate suplimentare şi va deschide calea spre servicii inovatoare”, au precizat reprezentanţii Royal Mail.
Într-o primă etapă, clienţii vor putea avea acces la un videoclip extras din „Shaun the Sheep”, un celebru serial animat britanic produs de studioul Aardman.
O serie de episoade speciale vor fi difuzate pe parcursul anului, iar clienţii vor putea să aleagă videoclipul pe care doresc să îl asocieze corespondenţei lor.
Timbrele care nu sunt înzestrate cu coduri de bare vor rămâne valabile până la sfârşitul lunii ianuarie 2023, dar vor putea fi schimbate cu echivalentele lor digitale, a precizat Royal Mail.
Poşta britanică, în pofida reducerii activităţii sale în sectorul corespondenţei, a beneficiat de pe urma pandemiei de COVID-19 odată cu creşterea expedierilor de colete în perioadele în care magazinele au fost închise.
Dar după un vârf înregistrat anul trecut, ritmul livrărilor a încetinit cu puţin timp înainte de Crăciun, deoarece tot mai multe magazine au fost redeschise, fapt care s-a tradus printr-o scădere cu 4,9% a încasărilor obţinute din expedierea de colete în ultimele trei luni din 2021.
Royal Mail a anunţat marţea trecută că prevede suprimarea unui număr de aproximativ 700 de posturi pentru a-şi scădea costurile operative, după ce varianta Omicron a cauzat 15.000 de absenţe de la locul de muncă şi costuri suplimentare de sute de milioane de lire sterline.
Înfiinţată în urmă cu peste 500 de ani, Royal Mail a avut o istorie zbuciumată pe parcursul ultimului deceniu, marcat de privatizarea sa controversată din 2013.
Timbre înzestrate cu coduri de bare similare există deja şi în alte ţări, inclusiv în Franţa pentru timbrele internaţionale, precum şi în Germania, unde timbre cu elemente de trasabilitate au fost puse în vânzare în februarie 2021. AGERPRES