Guvernul a aprobat înfiinţarea Departamentului pentru evaluare şi monitorizare a programelor finanţate din fonduri publice şi europene

Guvernul a aprobat, în şedinţa de luni, înfiinţarea Departamentului pentru evaluare integrată şi monitorizarea programelor finanţate din fonduri publice şi europene, care va funcţiona în subordinea premierului, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru.

„A fost aprobată hotărârea de guvern privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru evaluare integrată şi monitorizarea programelor finanţate din fonduri publice şi europene. (…) De la preluarea mandatului de către prim-ministrul Nicolae Ciucă, pentru domnia sa, pentru Guvernul României absorbţia de bani europeni reprezintă o prioritate absolută. Este un motiv pentru care, astăzi, prin hotărâre de guvern, a fost înfiinţat un departament pentru evaluare integrată şi monitorizare a programelor finanţate din fonduri publice şi europene, în cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi funcţionând în subordinea premierului, urmând a fi finanţat din bugetul Secretariatului General al Guvernului. Acest departament care va avea un număr maxim de 15 posturi va fi condus de un secretar de stat cu atribuţii stabilite prin decizia premierului”, a explicat Cărbunaru, într-o conferinţă de presă, la Palatul Victoria, la finalul şedinţei Executivului.

 

Potrivit acestuia, principalele atribuţii ale departamentului vor fi analizarea şi urmărirea asigurării unei abordări integrate asupra proiectelor şi investiţiilor din fonduri publice şi europene în scopul atingerii obiectivelor de dezvoltare stabilite la nivel naţional şi european.

„Guvernul a alocat pentru acest an cel mai mare buget de investiţii din ultimii 30 de ani. Componenta de fonduri europene este esenţial a fi aşezată, angrenată, complementar cu bugetul naţional pe care România îl alocă pentru investiţii”, a arătat Dan Cărbunaru. AGERPRES