Vânzările grupului israelian Strauss Coffee, producătorul cafelei Doncafe, în România au crescut anul trecut cu 9,8%, la 228 milioane lei (51 milioane euro), atât ca urmare a majorării volumelor şi a preţurilor, cât şi a achiziţiei brandului Amigo. În şekeli, vânzările Strauss România au urcat cu 8,1%, la 244 milioane şekeli. În 2013, Strauss Coffee a avut vânzări de 226 milioane şekeli (207,7 milioane lei) pe piaţa românească.În ultimul trimestru al anului trecut, vânzările Strauss România au crescut cu 35,9%, la 76 milioane şekeli (17,4 milioane euro). În lei, creşterea a fost de 36%.Potrivit raportului financiar al Strauss, avansul din trimestrul al patrulea a fost rezultatul creşterii volumelor şi scumpirii produselor, dar şi majorării vânzărilor noului brand din portofoliu, Amigo.Grupul israelian menţionează că, în state precum România, Polonia şi Serbia, consumatorii caută produse la preţuri atractive, iar cererea pentru mărcile private ale retailerilor este în creştere, şi arată că, pentru a-şi menţine cotele de profitabilitate şi de piaţă, a investit în achiziţionarea de noi branduri şi promoţii.Strauss Coffee a anunţat în februarie 2014 preluarea brandului de cafea solubilă Amigo, comercializat în principal în România, tranzacţia de 20 milioane dolari fiind aprobată de Consiliul Concurenţei. Activele preluate de la compania braziliană Cia Iguacu de Café Soluvel constau în mărcile de cafea Amigo, drepturile de proprietate intelectuală aferente Amigo, numele de domeniu şi stocul de cafea şi produse finite Amigo existente în proprietatea vânzătorului, la momentul tranzacţiei.După această preluare, Strauss Coffee ocupă locul doi pe piaţa cafelei solubile din România, după Nestle. Un alt concurent important pe piaţa locală este compania Modelez (fosta Kraft Foods), cu brandul Jacobs.Potrivit raportului companiei, în 2014, brandul Amigo a generat vânzări de 20 milioane şekeli (4,6 milioane euro).Grupul israelian Strauss Coffee este prezent în România din 1994 şi este cel mai mare producător de cafea din piaţa românească.De asemenea, compania, care citează datele Nielsen, arată că Strauss are o cotă de 28,75% din piaţa locală de cafea măcinată şi de 11,75% din cea de cafea instant.Prezentă în 20 de ţări, Strauss Coffee are 14 fabrici şi vânzări anuale de peste 1 miliard de dolari şi produce şi vinde cafea prajită şi măcinată, boabe şi cafea instant, dar şi cappuccino, espresso, ceaiuri şi ciocolata caldă.(Pentru calculul valorilor în lei s-a folosit cursul mediu publicat de companie în raportul financiar, de 1,070 lei pentru un şekel.)