Ministrul Educaţiei, Ligia Deca a informat că, după finalizarea examenelor naţionale, vor trebui analizate cauzele neprezentării elevilor la acestea.
„Numărul de elevi care nu s-au putut înscrie la Evaluarea Naţională se înscrie în numărul pe care îl vedem în general în ultimii ani. Nu a fost o proporţie mai mare decât în alţi ani. Au fost cauze de tipul: neîncheierea situaţiei, corigenţe, neînscrieri pentru că se află la şcoli pentru copii cu cerinţe educaţionale speciale sau sunt copii care, pur şi simplu, au rezultate la olimpiade şi atunci se pot înscrie direct. În mod sigur, trebuie investigat şi ne-am propus acest lucru ca, după ce se termină examenele naţionale, să vedem care exact situaţia pe fiecare unitate de învăţământ, care sunt cauzele pentru fiecare copil care au stat la baza neprezentării la Evaluarea Naţională. La examenul de Bacalaureat este o situaţie mai deosebită pentru că, de exemplu, la liceele tehnologice avem posibilitatea de examen de Bacalaureat, de examene de certificare profesională sau şi de una şi de cealaltă. Sunt copii care optează doar pentru certificarea profesională şi pentru intrarea ulterior în piaţa muncii. De asemenea, în funcţie de specificul fiecărui liceu şi de rezultatul pe care l-au avut pe parcursul clasei a XII-a, pot fi copii care preferă să se prezinte la sesiunea de Bacalaureat din toamnă sau în anul următor. Şi aici trebuie să investigăm exact cauzele şi să reducem numărul celor care nu se prezintă la examenul de Bacalaureat dacă nu au motive obiective”, a explicat ministrul.
Potrivit Ligiei Deca, va fi analizată şi situaţia liceelor cu promovabilitate mică.
„Vom analiza situaţia acestor licee şi vom vedea care sunt intervenţiile necesare. Aşa cum am avut, de exemplu, proiectul ROSE care s-a uitat la legătura aceasta între liceu şi învăţământul superior vom încerca să analizăm care sunt cauzele şi să intervenim prin programele naţionale pe care le avem. Dacă sunt cauze sociale, trebuie să intervenim cu măsuri sociale, dacă sunt cauze care ţin de nevoie suplimentară, învăţământ remedial, atunci ne vom axa pe acestea. Este clar că trebuie să avem intervenţii mult mai individualizate în funcţie de nevoile fiecărui copil”, a transmis ministrul Educaţiei.