„România se confruntă cu temperaturi extrem de ridicate ce au impact şi în transportul feroviar. Ca atare se extind restricţiile de viteză pe calea ferată pe perioada prognozată de meteorologi ca fiind caracterizată cu fenomene meteo extreme: caniculă şi furtuni puternice. Prioritatea CFR Călători este siguranţa pasagerilor şi face eforturi susţinute pentru menţinerea în circulaţie a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalaţii de climatizare”, informează luni un comunicat al companiei.
Potrivit sursei citate, infrastructura feroviară, precum şi materialul rulant din România nu au fost proiectate pentru temperaturile ridicate înregistrate odată cu schimbările climatice.
„Aceasta este o provocare cu care se confruntă atât România, cât şi ţările care trec prin aceleaşi schimbări climatice. În zilele cu temperaturi exterioare caniculare la nivelul şinei se înregistrează de multe ori chiar şi peste 50 – 80 de grade Celsius la soare. Trebuie avut în vedere că ţările care au, tradiţional, o climă mult mai caldă au proiectată infrastructura şi materialul rulant pentru a rezistă la temperaturi mult mai ridicate. Totodată şi în aceste ţări se iau aceleaşi măsuri de prevenţie, precum în România, dacă temperatura creşte peste nivelul pentru care a fost proiectat transportul feroviar”, se menţionează în comunicat.
CFR Călători recomandă pasagerilor, astfel încât călătoria cu trenul în condiţii de caniculă să decurgă fără incidente, în special pentru persoanele cu sensibilitate crescută la căldură sau care nu suportă temperaturile ridicate din cauza unor afecţiuni medicale: să se hidrateze permanent şi să aibă cel puţin o sticlă cu apă în bagaj; să aibă medicaţia necesară afecţiunilor pe care le au, în caz de nevoie; să alerteze imediat personalul de tren dacă se simt rău în timpul călătoriei sau dacă observă o persoană care are nevoie de ajutor. AGERPRES