EconomicFeaturedFlux

Şase oferte au fost depuse pentru construirea tronsonului 2 Târgu Frumos-Leţcani al Autostrăzii Unirii A8

Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) anunţă că a primit şase oferte de la constructori din România, Austria şi Turcia la contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului 2 Târgu Frumos-Leţcani al Autostrăzii Unirii A8.

Tronsonul 2 Târgu Frumos-Leţcani cu o lungime de 28,6 kilometri are un cost estimat de 5,5 miliarde lei, iar finanţarea investiţiei este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.

”Compania Naţională de Investiţii Rutiere a primit, astăzi, şase oferte de la constructori din România, Austria şi Turcia la contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului 2 Târgu Frumos-Leţcani al Autostrăzii Unirii A8”, anunţă CNIR.

Au fost depuse oferte de către:

  1. Ofertant unic: STRABAG
  2. Asociere: MAKYOL Insaat Sanayi Turzim ve Ticaret A.S (Lider)-CBI CONSTRUCŢII TURISM&INVESTIŢII
  3. Asociere: Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (Lider)-OZKAR INSAAT SANAYI ve Ticart ANONIM SIRKETI
  4. Asociere: BISKON YAPI ANONIM SIRKETI (Lider) -STRACO HOLDING-ILGAZ CONSTRUCTION
  5. Asociere: DANLIN XXL (Lider)-GROMA HOLD LTD, Intertranscom Impex S.R.L-EVROPEISKI PATISHA
  6. Asociere: IC ICTAS INSAAT SANAYI ve TICARET A.Ş. (Lider)-ROTARY CONSTRUCŢII MENTENANŢĂ

Durata de realizare a întregului tronson 2 Târgu Frumos-Leţcani (28,6) este de 46 de luni (10 pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie). Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcţiona ca o centură a localităţii Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care îşi asumă şi prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri.

Este un proiect cu o complexitate tehnică ridicată şi provocări pentru constructori, pe traseu fiind prevăzute următoarele (tipuri de) structuri :

  • 33 de poduri şi pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1130 de metri peste râul Bahlui)
  • 2 tunele
  • 3 noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Leţcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28)

În cadrul contractului vor mai fi executate, inclusiv :

-Drum de Legătură cu 2 benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km.

-Drum de Legătură cu 4 benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km.

Pentru Tronsonul 1 Moţca-Târgu Frumos (27 km) au fost depuse şase oferte, iar pentru cele trei tronsoane dintre Leţcani şi Ungheni (Pod peste Prut), ofertele se depun în iulie, august şi septembrie.

Sursa: www.news.ro

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button