Breaking News

IKEA a cumpărat terenul pentru al doilea magazin din România

155139-publimedia-silviu-mateiIKEA a cumpărat, vineri, terenul destinat construirii celui de-al doilea magazin din România, tot în Bucureşti, în zona bulevardului Pallady din sectorul 3.Terenul are o suprafaţă de aproximativ 13,7 hectare şi este situat în Bucureşti, sectorul 3, pe Bulevardul Pallady, nr 57.„În mai multe oraşe mari din România există potenţial ridicat pentru a deschide magazine IKEA. În acelaşi timp, magazinul existent în Bucureşti primeşte în prezent un număr foarte mare de vizitatori, ceea ce poate afecta uneori percepţia lor asupra experienţei din timpul cumpărăturilor sau este prea departe de unii locuitori din Bucureşti, care aleg să nu ne mai viziteze din acest motiv. De aceea, am decis să deschidem al doilea magazin tot în Bucureşti, într-o zonă care oferă acces mai larg către reţeaua de transport în comun bucureştenilor din zonele mai îndepărtate. Bineînţeles că nu ne vom opri aici. Găsirea celui mai potrivit teren în alte localităţi rămâne pe lista noastră de priorităţi”, a declarat într-un comunicat Cornel Oprişan, retail manager IKEA România.Valoarea achiziţiei este confidenţială, potrivit comunicatului.Primul magazin IKEA a fost deschis în 2007 în nordul Bucureştiului, în Băneasa, fiind construit „de la zero”.Ulterior, pe piaţă au apărut diverse anunţuri privind proiectele de extindere ale companiei. În 2013, de exemplu, fondul britanic de investiţii European Convergence Development Company, acţionar al Era Shopping Park Iaşi, anunţa că IKEA negociază cu proprietarii centrului comercial deschiderea unui magazin în cadrul parcului de retail.Magazinul din Băneasa a înregistrat vânzări de 468,4 milioane lei (106 milioane euro) în anul de catalog 2014, 1 septembrie 2013 – 31 august 2014, în creştere cu 6,45% faţă de anul anterior.Magazinul a fost vizitat de 3,232 milioane persoane în perioada analizată, cu 30.820 mai multe faţă de anul precedent, acestea achiziţionând 13,2 milioane de produse. Dintre acestea, 60% au fost obiecte de mobilier, iar 40% accesorii şi decoraţiuni.La nivel mondial, retailerul suedez are peste 350 de magazine.