Grupul german Volkswagen (VW) a devansat la limită firma niponă Toyota Motor Corp în primele șase luni ale anului, devenind cel mai mare producător auto mondial, după livrări, transmit AP și Bloomberg. În primul semestru din 2015, Volkswagen a vândut 5,04 milioane de vehicule, iar Toyota — 5,02 milioane unități. Livrările au scăzut cu 1,5% în cazul Toyota și cu 0,5% la Volkswagen. Grupul german și-a majorat vânzările în Europa Occidentală cu peste 6%, compensând astfel încetinirea din China, cea mai mare piață a sa. Livrările Toyota în Europa au urcat cu 5,7 în primul semestru din acest an. Obiectivul strategic al celor de la Wolkswagen este ca până în 2018 să devină cel mai mare producător auto din lume. Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania. Pentru a-și îndeplini acest obiectiv, VW va trebui să facă față declinului din China, cea mai mare piață auto din lume, și a concurenței venite din partea modelelor ieftine ale brandurilor chineze. „Competiția dintre Toyota și Volkswagen va fi foarte strânsă. Aceste companii vor trebui să se axeze mai mult pe profitabilitate decât pe vânzări’, a apreciat analistul Koji Endo, de la Advanced Research Japan. General Motors (GM), al treilea producător auto mondial după vânzări, a anunțat recent că în primul semestru din acest an livrările sale globale au scăzut cu 1,2%, la 4,86 milioane de vehicule. Grupul american GM a fost cel mai mare producător auto mondial timp de 77 de ani consecutiv, până în 2008, când a fost devansat de rivalul japonez Toyota. La rândul său, grupul nipon a pierdut poziția de lider în 2011, când cutremurul și tsunamiul din 11 martie au paralizat temporar producția uzinelor Toyota din nord-estul Japoniei, dar a revenit în frunte în 2012.