Turiștii români nu mai sunt pasionați de pachete de călătorie all-inclusive pentru destinații luxoase și închise, majoritatea (31%) preferând vacanțele de relaxare, urmate de cele cu beneficii pentru sănătate (17%) și concediile însorite (12%), se arată într-un studiu remis luni AGERPRES. Românii preferă în principal să se cazeze la hotel (40%), dar apartamentele închiriate (23%) și locuințele prietenilor (12 %) sunt de asemenea în topul preferințelor, precizează studiul realizat recent de PayPal și GFK. Românii merg în vacanță de obicei timp de două săptămâni (peste 36% dintre respondenți petrec în medie 14 zile de concediu pe an) și jumătate dintre ei alocă pentru cheltuielile de vacanță până la 500 euro. Atunci când vine vorba de alegerea locului exact pentru petrecerea vacanței, cel mai important factor continuă să fie prețul (85%) și recomandările bune de pe internet (67%). În același timp, conexiunile Wi-Fi sunt cel mai important factor la selectarea locului de cazare pentru peste 59% dintre români. Accesul la e-mail, rețelele de socializare și alte servicii online este mai important decât facilitățile pentru familie (57%) sau distanța pâna în centrul orașului (53%). Turiștilor le place să aibă posibilitatea de a plăti pentru vacanțe în moduri cât mai variate (55%). Deși banii gheață sunt în continuare preferați în vacanțe, plățile online câștigă în popularitate: 8% dintre români folosesc PayPal pentru acoperirea cheltuielilor diverse și (8%) pentru cele de cazare (8%). Internetul este un instrument important pentru turiștii români, 38% dintre ei considerându-l de importanță crucială pentru planificarea vacanțelor, în timp ce 42% îl folosesc și pe parcursul călătoriei sau vacanței. Turiștii români folosesc internetul atât pentru căutarea de oferte de vacanță la cele mai bune prețuri, cât și pentru informații detaliate referitoare la destinația de vacanță (prețurile medii, care sunt restaurantele recomandate, care sunt atracțiile turistice, reglementări vamale și date privind vizele). Canalele online sunt mai populare ca sursa de informare decât cele offline și numai 18% caută oferte și 20% informații detaliate prin intermediul unui consultant în turism sau prin telefon, în timp ce 45% și, respectiv, 28% folosesc paginile web ale agențiilor de turism sau profilurile acestora de pe rețelele de socializare. Conform studiului, mulți români se pregătesc încă pentru vacanță, în condițiile în care numai 32% au fost deja în concediu anul acesta. 19% așteaptă reducerile pentru vacanțe din septembrie și un grup important intenționează să își facă vacanța în perioada octombrie — decembrie (10%). Cea mai populară metodă de călătorie este cu mașina, aleasă de 63% dintre turiști, în timp ce avionul este preferat de 17% dintre călători. Românii își aleg liniile aeriene și zborurile în principal în funcție de preț (94%), de politica privind bagajele (83%) și de oferta de destinații (76%). Un factor foarte important este reprezentat de discounturi și alte promoții, care sunt motivul realizării achiziției pentru 9% dintre români.