Potrivit sursei citate, în afară de nevoia de informare, utilizatorii din România accesează internetul fix de acasă pentru comunicare, 75% dintre respondenți comunicând cu familia sau prietenii prin mesageria instant, iar 71% dintre aceștia prin schimbul de e-mail-uri.
De asemenea, activitățile recreative reprezintă a treia categorie între interesele utilizatorilor de internet fix de acasă, după cum arată 61% dintre respondenți care urmăresc online programe TV, clipuri video sau filme, dar și 52% dintre cei chestionați care declară că accesează internetul fix de acasă pentru a juca jocuri online.
Pe de altă parte, studiul arată că mai puțini români folosesc de acasă internetul fix pentru a face cumpărături online (39%), precum și pentru a face tranzacții bancare sau pentru a plăti facturi prin Internet Banking (22%).
În ceea ce privește frecvența de utilizare, un român folosește internetul fix de acasă în medie 24 de zile pe lună, în timp ce 74% dintre cei chestionați îl accesează zilnic sau aproape zilnic (90% în cazul tinerilor între 16-24 ani), iar 16% declară că îl folosesc de 2-3 ori pe săptămână și numai 4% o dată pe săptămână.
Studiul ANCOM relevă, totodată, faptul că internetul fix este accesat de acasă de obicei de pe un computer personal: 72% dintre români se conectează de pe calculator/desktop, 61% de pe laptop/netbook, în timp ce 43% accesează acest serviciu de pe smartphone și 32% de pe tabletă. Un alt dispozitiv prin intermediul căruia utilizatorii casnici au început să acceseze internetul este reprezentat de aparatele de tip Smart TV, utilizate în 9% dintre gospodării.
La capitolul tipului de conexiune la internet, principalul criteriu de care utilizatorii țin cont este cel financiar, pentru 66% dintre români fiind important prețul abonamentului, pentru 62% dintre ei contează stabilitatea conexiunii, iar pentru 48% vitezele maxime de transfer oferite de către furnizor.
Cercetarea de piață despre utilizarea de acasă a serviciilor de internet fix în rândul populației României a fost realizată pentru ANCOM de Mercury Research și a fost folosit de Autoritate în analizele de piață derulate cu scopul de a evalua nivelul de concurență pe piața cu amănuntul a serviciilor de acces la internet în bandă largă la puncte fixe.
Colectarea datelor s-a realizat în perioada octombrie — noiembrie 2014, fiind chestionate 1.469 de persoane care au și folosesc conexiune de internet acasă, reprezentativ la nivel național pentru populația cu vârsta de peste 16 ani. Marja de eroare este de +/-2.6%, la un nivel de încredere de 95%.