Volkswagen (VW) a recunoscut că opt milioane de mașini din Uniunea Europeană au fost echipate cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, a anunțat luni publicația germană ‘Handelsblatt’, citând o scrisoare trimisă de grupul auto membrilor Parlamentului, transmite Reuters. În scrisoarea semnată și de fostul purtător de cuvânt al Guvernului german și reprezentant pentru Relații Externe al VW se arată că sunt afectate vehiculele cu 1,2, 1,6 și doi litri, iar autorii își cer scuze pentru ‘comportamentul greșit al unor indivizi’ și promit clarificarea deplină a problemelor, susține publicația germană.
Un purtător de cuvânt al VW a declarat că nu știe nimic despre scrisoare și prin urmare nu poate comenta.
Marți, noul director general al producătorului auto german Matthias Mueller se va adresa angajaților la sediul central al VW din Wolfsburg, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
Grupul Volkswagen a recunoscut, recent, că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.
Agențiile de evaluare financiară Moody’s, S&P și Fitch au revizuit în scădere perspectiva atribuită ratingului companiei, ceea ce înseamnă că există riscul retrogradării VW.
Duminică, publicația germană ‘Bild am Sonntag’ anunța că o investigație internă la VW a arătat că unii ingineri au recunoscut că în 2008 a fost instalat un software care permitea mașinilor cu motor diesel să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale. Decizia ar fi fost luată deoarece inginerii au constatat că nu există niciun mod în care să poată fi îndeplinite cerințele privind standardele pentru emisii și controlul costurilor.