Începând de anul trecut, Black Friday, ziua reducerilor semnificative, cunoscută de mulţi ani în Statele Unite, a devenit o trandiţie şi pentru retailerii online şi offline din România.
Dacă anul trecut, retailerii au făcut reduceri de până la 60% la produsele IT, electronice și electrocasnice, pentru 2012 reducerile se anunță reduceri de până la 80%.
Tradiţia Black Friday este originară din Statele Unite, unde a devenit un fenomen naţional atât în retail-ul tradiţional, cât şi online. Black Friday marchează deschiderea sezonului de cumpărături de sărbători, fiind şi ziua cu cele mai multe promoţii din an, în care 75% dintre americani iau cu asalt magazinele în căutarea promoţiilor. În România, evenimentul va stimula piaţa electro-IT, unde va fi înregistrat un număr record de vânzări din an.Potrivit EconomicaNet, eMAG a pregătit un stoc de 30.000 de produse și se așteaptă ca evenimentul să genereze cel mai mare număr de vizitatori și comenzi pentru o singură zi.
Astfel, clienţii vor putea achiziţiona frigidere cu numai 499 de lei, maşini de spălat cu 699 de lei, camere foto cu 149 de lei, precum şi televizoare LED şi 3D cu reduceri de până la 50%.
Patronul PC Fun, Electrofun şi PC Garage vede în Black Friday un eveniment social în sine
“Estimăm ca vor fi creşteri mai mari decât anul trecut in aceeaşi perioadă, pe fondul unei pregătiri mai bune a retailerilor şi a unui interes în creştere pentru reduceri şi promoţii al cumpărătorilor.Există o atractivitate în crestere pentru clienţi, atât în ceea ce priveşte beneficiile nete ale acestora rezultate din ofertele speciale, cât şi pentru fenomenul social în sine, care ne face să ne simţim cu adevărat parte a unui ecosistem global modern, bazat pe comunicare şi tranzacţionare prin Internet”, a declarat pentru ECONOMICA.NET Marius Ghenea, preşedintele Fit Distribution, acţionarul majoritar al PC Fun, ElecroFun şi PC Garage.
evoMAG aduce reduceri de până la 70%
“Anul acesta clienţii evoMAG vor regăsi în magazinul nostru în ziua de 23 noiembrie reduceri de până la 70% la sute de modele, iar vânzările din Black Friday vor avea cuantumul vânzărilor pe o săptămână. Cu siguranţă românii sunt mult mai receptivi faţă de anul trecut, iar noi suntem mai bine pregătiţi având deja experienţa evenimentului de anul trecut, care pentru evoMAG a fost un succes”, a declarat Mihai Pătraşcu, general manager al evoMAG.
Potrivit acestuia, românii au arătat mereu un apetit ridicat pentru tehniologie.” Estimez că produsele cele mai căutate vor fi device-urile mobile (telefoane, tablete şi laptopuri), dar şi televizoarele care în ultimii ani au depăşit funcţionalitatea clasică de acum mulţi ani”, a mai spus Pătraşcu.
Discounturi de până la 70% va avea pe 23 noiembrie şi retailerul online de ceasuri de lux, WatchShop. magazinul va tăia din preţuri la peste 10 mărci de ceasuri, aceasta fiind prima dată în România când un retailer online dedicat ceasurilor de lux decide să participe la o campanie de talia Black Friday.
De Black Friday, la F64 ai reduceri de până la 50%
F64 Studio, lider pe piaţa echipamentelor foto din România, se alătură campaniei Black Friday cu o serie de reduceri semnificative pentru toate categoriile de produse. F64 propune reduceri de până la 50% pentru echipamente din toate gamele, pentru a răspunde cât mai bine nevoilor clienţilor săi.
Reducerile se vor aplica atât aparatelor foto din categoria compactelor, cât şi DSLR-urilor şi aparatelor profesionale high-end. Totodată, se vor aplica reduceri şi la aparatelor mirrorless, una dintre categoriile de echipamente cele mai căutate datorită dimensiunilor compacte şi performanţelor excelente, tot mai apropiate de cele ale DSLR-urilor. Nu vor fi uitate nici accesoriile, de la trepiede până la lumini şi fundaluri de studio.
“F64 propune în mod frecvent reduceri la diverse categorii de produse. Dacă anul trecut am preferat să avem o campanie de reduceri în ziua de 11.11.2011, când toate produsele au beneficiat de 11% reducere, anul acesta am hotărât să ne alăturăm inițiativei Black Friday. Am pregătit deja stocul, avem mii de unităţi care vor beneficia de reduceri. Acţiunea de anul trecut a fost un real succes pentru noi, ne dorim ca anul acesta să depăşim rezultatele din 2011.” Marian Alecsiu, general manager F64 Studio.
În campania Black Friday la F64 Studio sunt incluse echipamente de la producători precum Canon, Nikon, Fuji, Tamrac, Elincrom,Giottos, SanDisk, Olympus, Tamrac, Lowepro, Crumpler, Kata și Think Tank Photo.
Pentru Black Friday, F64 Studio estimeazaă o creştere cu 100% a vânzărilor comparativ cu o zi de vineri obişnuită şi o creştere semnificativă a traficului pe site.
Flanco a mărit stocurile pentru evenimentul de anul acesta
“Anul trecut am implementat campania într-un mod inedit faţă de formatul internaţional – am oferit consumatorilor români şansa de a se bucura de un întreg weekend de promoții, nu doar de o zi, iar pentru acest an vom avea din nou o abordare creativă. (…) Pregătirile pentru campanie sunt în plină desfășurare în acest moment, vizând reduceri pentru o gamă largă de produse. În plus, pregătim stocuri care să garanteze achiziții la prețuri avantajoase pentru toți clienții interesați de acest eveniment de shopping. Mai mult, magazinele vor întâmpina clienții nu doar cu oferte foarte bune, ci cu adevărate experiențe complete de testare a tehnologiei și nu numai.”, a declarat Marina Zara, Marketing Director Flanco.
“Este al treilea an în care Koyos organizează Black Friday. Anul trecut s-au facturat de Black Friday echivalentul a două saptămâni de vânzări. Anul acesta va întrece cu siguranţă toate aşteptările. Koyos va avea discounturi de până la 80% la unele produse”, a declarat Dana Iorga, director general Koyos.ro.
Potrivit acesteia, trendurile diferă de la an la an. “Gadgeturile, cu siguranţă ( telefoane mobile, tablete), vor fi cele mai căutate. Avem deja foarte multe întrebări la call-center. Apoi laptopurile şi componentele, televizoarele şi electrocasnicele mari”, a mai spus Dana Iorga.
„Vinerea neagră” (Black Friday) de anul trecut a avut un mare succes şi în România. Abia dacă au mai putut fi accesate paginile de internet ale companiilor care au anunţat că participă la eveniment. Pentru anul acesta capacitatea site-urilor a fost crescută semnificativ.
“Site-urile au căzut datorită numărului foarte mare de vizitatori simultan pe site, care acţionează ca un “vârf de sarcină” în primele ore ale dimineţii şi poate ajunge şi la valori de 100 de ori mai mari. Koyos a investit mult, dupa experienta de anul trecut, în capacitatea serverelor şi în procesoare, iar acum putem susţine cu 500% mai mulţi vizitatori simultani”, a declarat Dana Iorga.
“Evident, retailerii online au continuat să investească în servere şi platforme online, ca parte a dezvoltării lor organice. În ceea ce priveste căderile momentane de site-uri, e posibil să se întample şi anul acesta, nu doar în Romania ci şi pe site-uri mai mari, globale. Nimeni nu poate prevedea care va fi numărul de accesari concurente pe un site, iar creşterile pot fi, la vârf, de sute de ori faţă de media obişnuită. E ca si cand ne-am aştepta ca de Revelion, fix la ora 12 noaptea, să putem să facem un apel pe GSM” a spus Marius Ghenea.
evoMAG a crescut de trei ori capacitatea serverlor pentru ca impactul traficului mare să fie minim asupra clienţilor care vor face achiziţii.