OMV Petrom și americanii de la ExxonMobil au finalizat cu succes a doua campanie de foraj în perimetrul Neptun din Marea Neagră, unde cele două companii au investit în total 1,5 miliarde de euro, din 2008 până în prezent, a anunțat, joi, Gabriel Selischi, membru al Directoratului OMV Petrom, responsabil cu activitatea de Upstream.OMV Petrom a contribuit cu 50% din această sumă.”Am forat șapte sonde în acest perimetru, iar majoritatea au întâlnit acumulări de gaze. Avem rezultate suficient de încurajatoare pentru a continua evaluarea viabilității comerciale. Decizia finală de investiție este estimată în aproximativ doi ani”, a spus Selischi.Potrivit acestuia, fiind vorba doar de acumulări de gaze, proiectul nu este influențat în niciun fel de evoluțiile de pe piața petrolului, unde cotațiile s-au prăbușit în ultimii ani.”Suntem în calendar cu acest proiect și ne propunem din 2018 să continuăm cu execuția lui, dacă se va dovedi viabilitatea comercială. Nu știm încă de acum ce soluții vom aborda. Va trebui să forăm zeci de sonde, să construim o conductă, deci este vorba de investiții de mai multe miliarde de euro sau de dolari. Știu că există multă nerăbdare în jurul acestui proiect, însă, dacă faceți o comparație între acest proiect și proiectele de autostrăzi, mai ales a celor care traversează munții, o să vedeți că noi facem progrese”, a adăugat oficialul OMV Petrom.Grupul OMV Petrom a trecut pe pierderi în 2015, raportând un rezultat net negativ de 690 milioane de lei, față de un profit net de 2,1 miliarde de lei în anul precedent, potrivit rezultatelor consolidate publicate joi de companie.Rezultatul net atribuibil acționarilor OMV Petrom S.A. a fost o pierdere de 676 milioane de lei, comparativ cu profitul net de 2,103 miliarde de lei înregistrat în 2014. Pierderea pe acțiune a fost de 0,0119 lei în 2015 față de un profit pe acțiune de 0,0371 în anul precedent.”În 2015, rezultatele financiare ale Grupului au fost sever afectate de scăderea abruptă a prețului țițeiului. Contribuția negativă din Upstream a fost parțial compensată de performanța foarte bună din Downstream, demonstrând beneficiile modelului nostru de afaceri integrat. Pe parcursul anului, am răspuns prompt la deteriorarea fundamentelor de piață și ne-am îndeplinit cu succes promisiunile de reducere a costurilor și menținere a poziției competitive, concomitent cu reducerea investițiilor cu 38% față de 2014″, afirmă Mariana Gheorghe, CEO OMV Petrom în comunicatul referitor la rezultatele companiei.