Cel mai mare producător auto din lume, Toyota Motor Corp, a reluat vineri producția la fabricile sale din Japonia care au rămas închise în urma celor două seisme puternice care au afectat țara în aprilie și au fost urmate de numeroase replici, transmit Kyodo și Reuters.
Astfel, toate cele 30 de linii de asamblare ale producătorului auto din Japonia sunt acum operaționale, la trei săptămâni după cutremurele care au început în prefecturile Kumamoto și Oita.
De la mijlocul lunii aprilie Toyota a fost forțată să oprească gradual producția la majoritatea fabricilor sale din țară, după ce uzina Aisin Seiki din Kumamoto, care furnizează componente, a fost afectată de cutremure. În final, producția acestei uzine a fost transferată spre alte facilități de producție.
Din cauza recentelor întreruperi, producția s-a redus cu aproximativ 80.000 de unități, conform datelor Toyota. Din cauza opririi producției în urma unei explozii care a avut loc în februarie la o fabrică de oțel operată de o companie afiliată Toyota, producția totală a scăzut cu aproximativ 170.000 de vehicule. Aceste pierderi de producție vor pune sub semnul întrebării capacitatea Toyota de a-și păstra pentru al cincilea an consecutiv poziția de cel mai mare producător auto mondial, având în vedere că rivalul Volkswagen profită de creșterea vânzărilor în China și Europa.
Printre companiile auto nipone care au oprit producția în urma cutremurele se află și Mitsubishi Motors și Honda Motor.
Vânzările mondiale realizate de Toyota în primele trei luni ale acestui an au fost inferioare celor realizate de rivalul german Volkswagen AG, în condițiile în care o serie de perturbări ale producției riscă să pună în pericol poziția de lider al industriei auto deținută de grupul nipon în ultimii patru ani.
În perioada ianuarie-martie 2016, Toyota a vândut 2,46 milioane vehicule la nivel mondial, în scădere cu 2,3% comparativ cu perioada similară a anului trecut. În schimb, vânzările Volkswagen au crescut cu 0,8%, până la 2,5 milioane unități, chiar dacă grupul german trece în prezent prin cea mai gravă criză din istoria sa.