Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” și-a dezvoltat în mod semnificativ serviciile suport destinate activității de cercetare, cu scopul de a oferi mai mult sprijin în scrierea și implementarea proiectelor, precum și pentru fructificarea rezultatelor. Potrivit rectorului Tudorel Toader, în ultimul an, numărul de angajați ai Departamentului de Cercetare și Managementul Proiectelor s-a dublat, crescând de la patru la opt. Strategia de angajare a departamentului a avut în vedere, în primul rând, facilitarea accesului fondurilor europene de cercetare, în special din cadrul programului Orizont 2020. Astfel, noii angajați, cu experiență în domeniu, vor oferi consiliere și suport cercetătorilor din universitate pentru redactarea cererilor de finanțare, pe specificul programelor și liniilor de finanțare europene. De la începutul anului și până în prezent, au fost deja realizate două newslettere interne de popularizare a oportunităților de finanțare din cadrul Programului Orizont 2020. Pe lângă descrierea fiecărei linii de finanțare, buletinul informativ conține și studii de caz, exemple de bune practică și povești de succes din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza”. O a doua direcție avută în vedere în politica de resurse umane a departamentului a fost fructificarea rezultatelor obținute în cercetare de Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza”. Departamentul de Cercetare oferă acum sprijin în gestionarea drepturilor de proprietate intelectuală – obținerea de brevete, pe piața națională și internațională, dar și publicarea rezultatelor în format de tip Open Access. Prin acest sistem, publicul larg va avea acces la rezultatele proiectelor de cercetare finanțate din bani publici la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”. ”În paralel, serviciile suport de cercetare lucrează împreună cu specialiști de la Facultatea de Informatică și Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor pentru a realiza un sistem de contabilizare automată a tuturor publicațiilor științifice ale profesorilor Universității „Alexandru Ioan Cuza”. Platforma va scana, va depista și prelua automat informații despre articolele științifice și proiectele de cercetare, oferind un sistem de management al rezultatelor cercetării. Site-ul va putea fi folosit atât individual, de cercetătorii și cadrele didactice ale Universității, cât și de departamente și facultăți”, a declarat rectorul UAIC Iași. (E.M.)