Vânzările de autovehicule au înregistrat în România, în primele patru luni ale anului, un salt de 14,4%, până la un volum de 36.053 de unități, în timp ce producția națională a scăzut cu 6,4% față de aceeași perioadă din 2015, arată datele publicate, miercuri, de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Potrivit sursei citate, în România, vânzările realizate atât în luna aprilie 2016, cât și în primele 4 luni ale acestui an, au fost, ca și în anii precedenți, susținute de achizițiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 89% față de 11% persoane fizice. În cazul autoturismelor, ponderea persoane juridice — persoane fizice a fost 87% vs 13%.
În ceea ce privește producția națională, statistica de specialitate relevă faptul că, în primele patru luni ale anului, s-au fabricat 134.344 autovehicule, cu 6,4% mai puțin decât în perioada similară din 2015, și cu 16,7% mai puțin decât în luna martie 2016. Din totalul produs, 116.374 unități aparțin Dacia și 17.970 celor de la Ford.
Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 66.941 unități, cu 17% mai mult decât în primele patru luni din 2015. În clasament urmează Dacia Sandero, cu 19.821 unități (-7,2%), Ford B-MAX (17.970 unități,—4,5%), Dacia Logan MCV (15.137 unități, +2,7%) și Dacia Logan (14.464 unități,—53,9%).
La capitolul vânzări, în perioada ianuarie — aprilie 2016, comparativ cu același interval din anul anterior, sunt consemnate 36.053 unități (+14,4% față de primele patru luni din 2015), dintre care 10.291 unități numai în aprilie.
Conform APIA, la autoturisme topul pe mărci, după primele patru luni din 2016, este condus de Dacia, cu 7.752 unități (27,7% cotă de piață, pe un volum în scădere cu 17% fața de 2015), urmată de Volkswagen cu 3.059 unități (10,9% cotă de piață, volume în creștere cu 32,3%), Skoda (2.941 unități; 10,5% cotă de piață; volum de +16,6%); Ford (1.873 unități; 6,7% cotă; volum de +0,3%); Renault (1.787 unități; 6,4% cotă; volume de +17,6%); Opel (1.087 unități; 3,9% cotă; volume mai mari cu 28,3%).
Pe modele, cu cele 2.869 unități livrate pe piața autohtonă, Dacia Logan este cel mai bine vândut în primele patru luni din 2016, urmat de Dacia Sandero (1.826 unități), Dacia Duster (1.538 unități), Skoda Octavia (1.264 unități) și Dacia Logan MCV (862 unități).
În sectorul exporturilor, cu cele 121.597 unități înregistrate în primele patru luni din acest an, se consemnează o scădere de 4,9%, comparativ cu perioada similară din anul 2015, dar și o creștere de 4,3%, în luna aprilie 2016 față de luna martie a acestui an. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (64.617 unități, +17,9%), urmat de Ford B-MAX (17.973 unități,—3,8%), Dacia Sandero (17.095 unități,—3,8%), Logan MCV (13.708 unități,—3,4%) și Dacia Logan (8.204 unități,—63,4%).
Datele APIA arată că, în funcție de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piața, cu o pondere de 55,7%. Pe de altă parte, la autoturismele hibride sau 100% electrice s-a înregistrat o creștere de 112%, dar pe volume mici, până la 195 de unități de la 92 exemplare, în primele patru luni din 2015.