Breaking News

Ministerul Educaţiei a lansat în dezbatere publică un act de reformă a învăţământului profesional

Ministerul Educaţiei a lansat în dezbatere publică, până pe 16 iunie, un document privind „Opţiunile de educaţie şi formare profesională ale absolvenţilor de clasa a VIII-a” , în care detaliază un sistem profesional care se termină în nivel de calificare patru, recunoscut la nivel internaţional.Documentul privind „Opţiunile de educaţie şi formare profesională ale absolvenţilor de clasa a VIII-a” a fost lansat, joi, în dezbatere publică până pe 16 mai. Ministrul Educaţiei, Adrian Curaj, a explicat în cadrul conferinţei de presă ce aduce nou acest document.

„Pe traiectoria profesională care acum putea să ofere numai posibilitatea nivelului trei de calificare, adică muncitor calificat, venim cu două etaje, nivelul de calificare patru- tehnician şi nivelul de calificare cinci – tehnician specialist. Ca să fie clar că nu este o invenţie şi nu vine doar din nevoia firmelor din România, avem, în materialul pe care îl supunem consultării, studiu de caz din cinci ţări şi o să vedeţi că modelul nostru nu copiază un model dar răspunde şi este în linie cu ceea ce se întâmplă în ţările care au foarte multă experienţă şi reuşesc să vină cu resurse umană calificată pe piaţa muncii şi să răspundă nevoilor de dezvoltare”, a precizat ministrul Educaţiei, Adrian Curaj.

Ministrul a explicat că în prezent, elevii care termină clasa a VIII-a au patru opţiuni: liceu teoretic, liceu vocaţional, liceu tehnologic şi şcoala preofesională în sistem dual de trei ani, dar care se finalizează doar cu nivelul trei de calificare, precizând că „Mai departe nu era nimic, adică acel muncitor calificat nu putea să urmeze un nivel superior care să îl ducă la tehnician pe linia profesională”.

 Adrian Curaj a declarat că în momentul de faţă avem 450.000 de absolvenţi de liceu fără bacalaureat, care au mari probleme de absorbţie pe piaţa muncii.

Reforma propusă de minister nu va fi finalizată până la începutul anului şcolar următor, a atras atenţia Curaj. Întrebat cum se va face trecerea de la învăţământul profesional la liceu şi invers, ministrul a spus că probabil în urma unui interviu sau o evaluare şi nu automat.