Ministerul Sănătății a decis miercuri adoptarea unui set de măsuri în vederea „corectării” întârzierilor la eliberarea documentelor pentru personalul medical.
Astfel, până în data de 15 iunie, toate Direcțiile de Sănătate Publică județene vor afișa pe site-urile proprii numele și prenumele persoanei responsabile pentru preluarea și gestionarea documentelor și ale înlocuitorului acesteia, biroul în care acestea pot fi găsite și numărul de telefon la care pot fi contactate.
Totodată, DSP-urile vor fi obligate să respecte termenul de cinci zile lucrătoare în care trebuie să trimită dosarele la Ministerul Sănătății.
O altă măsură luată vizează afișarea textului Ghidului privind documentele care se depun la Direcțiile de Sănătate Publică, precum și a documentelor emise de Ministerul Sănătății care pot fi eliberate prin DSP.
„În minister, la Direcția Generală Resurse Umane, Juridic și Contencios (DGRJC), orarul va fi ajustat în așa fel încât să permită cu prioritate preluarea apelurilor în intervalul orar 9-11 fără întreruperi cauzate de procesarea documentelor”, precizează MS într-un comunicat remis presei.
MS arată că a luat aceste decizii având în vedere faptul că o mare parte a personalului medical „se plânge, pe bună dreptate”, de întârzieri la eliberarea diverselor certificate profesionale.
„A doua problemă o reprezintă faptul că personalul din minister, în orarul de preluare a apelurilor telefonice, trebuia să facă și procesare paralelă a dosarelor. Pentru a asigura un proces cât mai rapid și eficient, ministerul consideră că aceste două simple măsuri pot contribui la scurtarea perioadei de eliberare a certificatelor și, mai ales, să reducă numărul dosarelor care se întorc la solicitanți pentru completări. Pe termen mediu, Ministerul Sănătății caută soluții și pentru sporirea personalului din DGRJC care este subdimensionat față de necesarul optim. Informatizarea întregului proces și renunțarea la dosarele pe hârtie este opțiune de luat în calcul”, mai explică MS.