Marius Vorniceanu (ASF): Reputația unei companii de asigurări constă și în faptul că trebuie să utilizeze tarife echilibrate

 

Reputația unei companii de asigurări constă și în faptul că aceasta trebuie să utilizeze tarife echilibrate, dar și să asigure plata corespunzătoare a daunelor, a declarat, luni, vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), Marius Vorniceanu, la cea de-a 5-a ediție a Conferinței Anuale a Asiguratorilor din România.

„Eu cred că reputația pentru o companie de asigurări constă și în faptul că trebuie să utilizeze tarife echilibrate, și știți cu ce ne-am confruntat la finele anului trecut și începutul anului acesta: o avalanșă de critici aduse la adresa ASF și la adresa pieței de asigurări, după o creștere destul de agresivă a tarifelor — și mă refer în special la segmentul RCA. Când vorbim de reputație, companiile de asigurări trebuie să demonstreze că au o responsabilitate și un respect față de clienți. Tot reputație înseamnă plata corespunzătoare a daunelor, lucru care reprezintă un domeniu, un subiect destul de amplu, care face subiectul unor articole din presă, unor reclamații multiple care sunt adresate Autorității de Supraveghere Financiară”, a afirmat Marius Vorniceanu.

Potrivit acestuia, există o legătură între reputație și plata la timp a daunelor. El a atras atenția asupra faptului că, dacă se face o analiză a petițiilor primite de Autoritate, cea mai mare pare a acestora se referă la faptul că unele companii de asigurări nu plătesc nici cuantumul care ar trebui și nici la timp daunele care se produc și pentru care s-a făcut asigurare.

„Când vorbim despre reputație, trebuie să ne referim și la produse corespunzătoare pentru fiecare client. Diversificarea acestor produse și dezvoltarea lor reprezintă tot un respect pentru clienți”, a subliniat Marius Vorniceanu.

Acesta a adăugat că rolul ASF ar trebui să crească în viitor și trebuie identificate cauzele pentru care tarifele nu sunt, „poate, pe măsura cerințelor pieței”.