TAROM lansează AirFi, un serviciu de intranet la bordul aeronavelor, acesta urmând să fie disponibil din a doua jumătate a lunii august pe rutele Madrid, Barcelona și Dubai, cele mai lungi pe care le operează compania în acest moment, a declarat, joi, directorul general interimar TAROM, Gabriel Stoe.
„În prima fază, acest serviciu va fi disponibil pe rutele Madrid, Barcelona și Dubai, cele mai lungi pe care le avem noi deocamdată. În acest sens, noi am elaborat un plan de implementare a acestui sistem care se va regăsi, în final, pe toate aeronavele din flota TAROM, inclusiv pe rutele interne. Începutul acestui calendar este jumătatea a doua a lunii august, când, în afara rutelor menționate, încercăm să îl punem și pe charterele pe care le vom avea. Este un serviciu suplimentar oferit pasagerilor noștri”, a spus Stoe, într-o conferință de presă.
El a subliniat că acest serviciu nu va aduce pasagerilor costuri suplimentare, iar baza de date stocată pe dispozitivul AirFi va fi permanent îmbunătățită, în urma feedback-urilor venite de la pasageri.
„Acest serviciu este rezultatul unei negocieri cu dnata Catering, membru al Grupului Emirates, și am reușit diminuarea costurilor și accesul către acest serviciu. Nu vom avea costuri suplimentare ce vor fi transferate pasagerilor. Este o bază de date pe care, în urma feed-back-urilor primite de la pasageri, vom încerca să o dezvoltăm și să o îmbunătățim. Două dispozitive montate la bordul unei aeronave de 180 de locuri permit conectivitatea tuturor pasagerilor și accesul la toate informațiile stocate pe hardul acestui dispozitiv. Ne dorim să instalăm și o platformă de cumpărături pe care pasagerii pot face în timpul zborului cumpărături în mediul online cu livrare la domiciliu sau la destinație”, a afirmat șeful TAROM.
AirFi este cel mai mic sistem portabil de divertisment la bordul avioanelor din lume care permite accesul pasagerilor la o platformă ce oferă o gamă largă de opțiuni: magazin, chat cu ceilalți pasageri, jocuri, informații despre destinațiile de călătorie, reviste, ziare, știri — sub formă de newsfeed, filme și muzică. De asemenea, platforma include și un formular de păreri asupra serviciilor TAROM, astfel încât fiecare pasager va putea transmite companiei nevoile și dorințele, aceasta încercând să îmbunătățească serviciile și să răspundă ”cât mai direct și corect pasagerilor”.
Având dimensiunea aproximativă a unei cutii de pantofi, și cântărind 1,2 kilograme, două dispozitive AirFi pot acoperi capacitatea unei aeronave cu 180 de locuri, în timp ce patru dispozitive pot satisface nevoia de conectivitate a 280 de pasageri.
Conectarea la sistemul AirFi se face direct din browserul dispozitivului mobil, nefiind necesară instalarea vreunei aplicații. De asemenea, interfața este scalabilă oricărei rezoluții sau dimensiuni ale ecranului dispozitivului mobil (telefon, tabletă sau laptop).
„Majoritatea oamenilor doresc să fie mereu conectați la informații, indiferent de loc și timp. Având la bază un sondaj realizat printre pasageri, din care a reieșit că internetul este cel mai dorit serviciu pe perioada zborului, TAROM, în parteneriat cu dnata Catering, face un pas în această direcție introducând AirFi (…) Nevoia de informație, mobilitate și conectivitate permanentă ne-a determinat să lansăm un serviciu prin care pasagerii au posibilitatea de a afla cele mai noi informații, să vadă filmul favorit sau să afle toate datele despre călătorie și destinația finală. Este un nou serviciu nou, modern pe care îl oferim pasagerilor noștri. Înțelegând să punem în centrul atenției și activității noastre pasagerul, nevoile și necesitățile acestuia, încercăm în permanență îmbunătățirea serviciilor oferite de noi acestora”, a adăugat Stoe.
Autonomia consolei AirFi durează până la 14 ore. Consola nu se conectează la sistemele aeronavei, iar când aceasta se află în zbor permite accesul tuturor pasagerilor. În momentul aterizării, acest dispozitiv permite update-uri, care sunt de natură să vină și să ofere pasagerilor cele mai noi in formații.
„Cu fiecare aterizare conținutul cutiei AirFi este actualizat, astfel încât pasagerii să fie mereu la curent cu ultimele noutăți”, a subliniat directorul.
Gabriel Stoe a explicat că sistemul AirFi va fi oprit în timpul desfășurării procedurii de decolare a aeronavei și va fi pornit în momentul în care aceasta atinge viteza de croazieră.
„El (dispozitivul — n. r.) va fi disponibil pe timpul călătoriei și accesul va fi nelimitat. Se va face pe device-urile pe care le au pasagerii, indiferent că sunt telefoane mobile, tablete sau laptopuri. Nu permite accesarea rețelelor sociale, pentru că el nu lucrează în mediul online. Suntem prima companie din Alianța SkyTeam care introduce acest serviciu”, a mai spus acesta.
Compania Națională de Transporturi Aeriene Române TAROM a fost înființată în 1954 și își desfășoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Din iunie 2010, este membră a Alianței SkyTeam, din 1993 membră a Asociației Internaționale a Transportatorilor Aerieni (IATA), iar din 2000 este membră a Asociației Companiilor Aeriene Europene (AEA).
Dnata Catering SA este parte a grupului Emirates/dnata divizia UK. Compania este înființată în anul 1993 și are ca acționari, pe de o parte companiile C.N. T.A.R. TAROM SA și C.N. Aeroporturi București SA și, pe de altă parte, compania Alpha Flight Group Ltd. Societatea funcționează pe Aeroportul Internațional Henri Coandă din anul 1994, furnizând servicii de catering la bordul aeronavelor românești și străine și din anul 1998, servicii de alimentație publică prin intermediul barurilor, restaurantelor și cafenelelor din Aeroportul Internațional Henri Coandă.