În cadrul ședinței de vineri, 15 iulie, consilierii locali urmează să aprope noua organigramă a Poliției Locale, document care a fost supus dezbaterii publice și care are la bază o nouă ”reașezare” a activității desfășurate de angajații din cadrul acestei instituții. Primarul Mihai Chirica consideră că restructuarea Poliției Locale era un lucru absolut obligatoriu, în condițiile în care credibilitatea instituției a avut serios de suferit în ultima perioadă. ”Era nevoie de o reașezare a activității Poliției Locale în vederea creșterii eficienței acestei instituții. Organizarea nu s-a făcut de dragul oraganizării, principala motivație în vederea luării acestei măsuri fiind aceea de a scoate oamenii din birouri și a-i face cât mai eficienți la stradă. Dacă la nivelul țării, media personalului TESA din Poliția Locală este undeva în jur de 15%-16%, în urma reorganizării Poliției Locale, la Iași, acest procent va scădea sub 10%. În urma reorganizării, fiecare compartiment din Poliția Municipiului Iași va avea un corespondent la nivelul Poliției locale. În fiecare compartiment vor exista persoane responsabile pentru toate activitățile care vizează viața publică, respectiv ordine publică, siguranța circulației, comerț stradal și, nu în ultimul rând, disciplina în construcții”, a declarat, miercuri, într-o conferință de presă, primarul Mihai Chirica. La începutul lunii martie, primarul interimar de atunci, Mihai Chirica, l-a numit pe generalul de brigadă Vasile Roman, fostul comandant al Garnizoanei Iași, în funcția de consilier personal pe probleme privind siguranța cetățeanului și relația cu instituțiile care se ocupă cu securitatea și ordinea publică, printre atribuțiile acestuia din urmă numărându-se și reorganizarea Poliției Locale. ”Am încredere că, prin formația sa profesională și prin caracterul său, domnul general va aduce acel plus de onoare și demnitate, de care Poliția Locală are nevoie”, afirma la vremea respectivă Mihai Chirica. La rândul său, Vasile Roman promitea că va reda Poliției Locale respectul pe care o astfel de instituție trebuie să o aibă din partea cetățeanului. ”Încrederea nu trebuie să fie doar a cetăţeanului în poliţist, ci şi a poliţistului în cetăţean. Sunt elemente biunivoce. Prin dialog şi prin deschiderea faţă de dorinţele cetăţeanului, cred că se poate face acest lucru. I-am promis domnului primar că vom face o diagnoză a organizaţiei, să vedem cum funcţionează organizaţia, care este gradul de încredere a angajaţilor în şeful lor, care este gradul de responsabilitate a şefului în relaţia cu subordonaţii şi, cel mai important, care este grija instituţiei faţă de oameni”, a afirmat Vasile Roman. (E.M.)