Companiile intenționează să investească anual aproximativ 5% din venitul realizat din vânzările digitale în procesul de digitalizare, la nivel mondial, respectiv 907 miliarde dolari, se arată într-un studiu al PwC remis, miercuri, AGERPRES.
Potrivit sursei citate, aceste investiții se vor axa în principal pe dezvoltarea de tehnologii digitale precum senzori sau dispozitive de conectare, software și aplicații precum sisteme de prelucrare.
„Mai mult decât atât, companiile investesc în formarea angajaților și în implementarea schimbării organizaționale necesare. Mai mult de jumătate dintre aceste companii (55%) consideră că își vor amortiza aceste cheltuieli în decursul a doi ani”, arată studiului menționat.
Pe parcursul acestei tranziții, managerii companiilor analizate estimează o reducere a costurilor în medie de 3,6% pe an și venituri suplimentare anuale în medie de 2,9%.
„Companiile se așteaptă ca digitalizarea să aducă beneficii uriașe și, în consecință, investesc sume mari în acest proces. Studiul nostru arată că această tranziție are loc în egală măsură în toate țările analizate, nu numai în cele industrializate. Dacă cel puțin jumătate dintre așteptările legate de Industria 4.0 se concretizează, acest lucru va schimba în mod fundamental mediul concurențial în următorii cinci ani”, a declarat Mircea Bozga, partener, Servicii de Audit, PwC România.
Potrivit PwC, peste 80% dintre companii se așteaptă ca metodele de analiză a datelor să aibă o influență semnificativă asupra proceselor de luare a deciziilor în decursul următorilor cinci ani.
„Analizarea datelor în mod profesional oferă o perspectivă valoroasă asupra modului în care sunt utilizate produsele și face posibilă relația pe termen lung cu clienții. Instrumentele de analiză a datelor permit dezvoltarea produselor și totodată le permit companiilor să-și extindă serviciile și să-și alinieze si mai bine ofertele cu nevoile clienților”, a adăugat Bozga.
Studiul mai arată că problemele identificate de companiile analizate în implementarea Industriei 4.0 sunt mai degrabă cele ce țin de lipsa unei culturi, viziuni sau formări interne în domeniul digital, precum și lipsa specialiștilor, decât cele legate de achiziționarea tehnologiei necesare.
Aproximativ 40% dintre companiile participante la sondaj se bazează pe expertiza angajaților de analiză a datelor, dar nu au departamente dedicate pentru aceste sarcini.
Studiul se bazează pe cercetarea derulată în perioada noiembrie 2015 — ianuarie 2016, implicând peste 2.000 de directori executivi din companii de produse industriale din 26 de țări. Majoritatea participanților au fost directori de digitalizare și alți directori executivi cu responsabilități la înalt nivel în companiile lor în ceea ce privește strategia și activitățile din cadrul proiectului Industria 4.0. Rezultatele au fost ponderate în raport cu PIB-ul pe țară pentru a asigura o perspectivă echilibrată asupra rezultatelor globale.
Industria 4.0 se axează pe digitalizarea de la un capăt la altul a tuturor activelor fizice și proceselor precum și integrarea în ecosisteme digitale împreună cu partenerii din lanțul valoric.