Peste 60 de companii românești participă, în perioada 3-6 noiembrie, la cea de a XXXV-a ediție a Târgului Internațional de turism ”World Travel Market” (WTM) de la Londra. ”Este un număr record de participări pentru România. 80% dintre companii sunt agenții de turism, 5% sunt hoteluri și 15% sunt asociații de promovare turistică. Conceptul standului României este o îmbinare între clasic și modern. Pentru a continua mesajul transmis în anul precedent, am reluat designul din 2013, cu poarta maramureșeană și ecranele imense pe LED-uri. Ca noutate, am creat spații de discuții cu bănci de lemn, acoperite cu ștergare cu motive tradiționale. Oferta noastră este largă pentru că mergem pe cele șase produse pe care le-am stabilit pentru piețele țintă. Dar expozanții prezenți în stand vin cu noutăți, precum lansarea de portaluri turistice pentru piața britanică, până la circuite transfrontaliere”, a declarat, pentru AGERPRES, vicepreședintele Autorității Naționale pentru Turism (ANT), Mirela Matichescu, șefa delegației României la Londra. România a participat la WTM încă de la prima ediție iar anul acesta va fi prezentă la acest eveniment cu un stand de 322 de metri pătrați. Prin participarea la târg, ANT oferă co-expozanților români șansa de a-și prezenta oferta turistică potențialilor parteneri din întreaga lume, de a semna parteneriate și a convinge tour-operatorii internaționali să introducă România în oferta lor turistică. La fel de importantă este posibilitatea expozanților români de la stand să se întâlnească cu firme și potențiali parteneri de pe piața mondială pentru a întări, sau începe, după caz, cooperările în domeniul turismului. ”Prezența la acest târg de turism este benefică din punctul de vedere al imaginii de destinație turistică și, implicit, un prilej oportun de a crește interesul tour-operatorilor, jurnaliștilor, formatorilor de opinie din înteaga lume față de România”, spun reprezentanții ANT. La ediția din acest an a WTM vor participa peste 50.000 de specialiști din industria turismului, din 178 de țări. WTM 2013 a generat mai mult de 2 miliarde de lire sterline din contracte, conform unui studiu de cercetare independent realizat de compania de Comunicații Fusion.