Întruniți în ședință ordinară, consilierii județeni ieșeni au aprobat miercuri, 31 august, mandatarea președintelui Consiliului Județean (CJ) Iași, Maricel Popa, și a vicepreședintelui acestei instituții, Victorel Lupu, pentru a negocia termenii și condițiile de finanțare cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), respectiv Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BIRD) în vederea obținerii unei finanțări rambursabile, destinate reabilitării și modernizării rețelei de drumuri județene, conform Master Plan-ului aprobat in 2015 și studiilor de fezabilitate aferente. Master Planul privind reabilitarea și modernizarea drumurilor județene și comunale, document inclus în Strategia de Dezvoltare Economică și Socială a județului Iași pentru perioada 2014-2020, a fost aprobat la începutul acestui an de plenul CJ Iași. Documentul prevede modernizarea a circa 350 de kilometri de drumuri județene dintr-un total de o mie de kilometri, cât numără lungimea totală a drumurilor din județ, cu un cost de circa 60 de milioane de euro, din care 30 de milioane de euro ar urma să provină dintr-un credit BERD/BIRD și 30 de milioane de euro rămase din investiția privind modernizarea Aeroportului Internațional Iași. Cele trei axe rutiere prioritare, incluse în Master plan, sunt următoarele: Axa I, în lungime de 94 kilometri, care cuprinde tronsonul Iaşi – Movileni – Gropniţa – Coarnele Caprei – Belceşti – Scobinţi – Sireţel – Lespezi, Axa 2, cu o lungime de 70 kilometri, care include tronsonul Iaşi – Miroslava – Ţibana – Ţibăneşti – Tansa – Dagâţa, cu ieşiri din Ţibăneşti spre Vaslui şi din Dagâţa, prin Piscu Rusului, spre Neamţ și, respectiv, Axa 3, în lungime de 60 de kilometri, care reprezintă, practic, centura uşoară a municipiului Iaşi, adică drumul Popricani –Movileni – Leţcani – Voineşti – Mogoşeşti – Ciurea – Bârnova – Tomeşti – Holboca”. (E.M.)