Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuţ Moşteanu, a anunţat, după audierea conducerii TAROM în Comisia de Transporturi din Senat, că în primăvara anului viitor va urma o restructurare a companiei aeriene.
„În curând va fi semnat contractul pentru consultanţă şi vom avea un raport al unui consultant internaţional undeva în primăvara anului viitor, care va explora mai multe rute de poziţionare a acestei companii şi, în funcţie de decizia care se va lua atunci, se va şti şi structura flotei. Neapărat înainte să băgăm banii românilor într-o flotă nouă, trebuie să restrcuturăm compania, deci următorul pas după raportul consultantului va fi o restructurare a companiei, care chiar dacă va fi dureroasă,va trebui neapărat asumată de următorul Guvern, următorul Parlament”, a declarat Ionuţ Moşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Preşedintele Comisiei de Transporturi din Senat, Danil Butunoi, a declarat, după audierea conducerii TAROM şi a reprezentanţilor Ministerului Transporturilor, că TAROM operează în condiţii de trafic sigure şi că operatorul aerian nu are mai multe incidente sau întârzieri raportate decât alţii.
„Am avut bucuria să constat că lucrurile nu sunt chiar atât de sumbre aşa cum se previzionau a fi, cum era impresia noastră din percepţia publică. Compania TAROM funcţionează în condiţii de trafic aerian extrem de sigure, micile incidente care se întâmplă aşa cum s-a întâmplat şi astăzi pe aeroportul din Sofia, sunt lucruri care se întâmplă la orice companie, nu are TAROM-ul nici mai multe nici mai puţine faţă de ceilalţi operatori aerieni. Fiind o companie de stat, poate mai trebuie şi restructurată, poate mai trebuie multe lucruri aşezate în interiorul companiei”, a declarat Danil Butunoi, preşedintele Comisiei de Transporturi din Senat.
Directorul interimar al companiei TAROM, Dan Plavati, a precizat, după audierea din Parlament, că TAROM nu înregistrează mai multe întârzieri sau incidente, comparativ cu alte companii aeriene.
„Unele din avioane au 16 ani vechime. Numărul de ore de utilizare este cel normal pentru acest tip de aparate. Întotdeauna piesele vin numai de la furnizorii agreaţi de producător, întotdeauna piese noi. Nu s-a făcut niciodată rabat de la acest sistem. Programul de mentenanţă este respectat cu stricteţe şi este conform tuturor reglementărilor internaţionale şi naţionale. Nu se poate face rabat şi nu se va face parte rabat de la partea de siguranţă. (…) Au fost doar întârzieri şi să spunem că au fost publicate mai multe întârzieri, dar nu este un număr de defecte mai mare. Totul este absolut normal. Toţi colegii noştri de la operaţiuni sol, cei care au grijă de îmbarcarea pasagerilor totdeauna comunică pasagerilor orice fel de întârzieri”, a declarat Dan Plavati, director interimar TAROM.
Conducerea TAROM şi reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor au fost chemaţi, luni, la Comisia de Transporturi din Senat pentru a explica motivele care au dus la apariţia ultimelor incidente privind siguranţa aeronavelor companiei aeriene române. De altfel, o cursă TAROM Bucureşti-Sofia a întârziat decolarea chiar luni dimineaţa la ora 8.05 de pe Aeroportul Otopeni, iar cum întoarecerea din Sofia trebuia să aibă loc cu acelaşi aparat, a întârziat şi aceasta. Cursa de plecare, Bucureşti-Sofia, era programată să decoleze la ora 8.05 de pe Aeroportul Otopeni, însă a plecat abia după patru ore şi jumătate. Iar din cauza întârzierii zborului spre Sofia, şi zborul retur – de la Sofia spre Bucureşti – are o întârziere cel puţin la fel de mare.
„Două curse (Satu Mare şi Cluj -nr.r) au fost comasate din cauza problemei tehnice şi întârzierii pe care a avut-o Sofia, cursa de Cluj este performată cu o aeronavă Boeing care va zbura de la Cluj la Satu Mare”, a declarat Dan Plavati, directorul interimar al companiei TAROM.
Ca urmare a mai multor incidente similare, mininistrul Transporturilor, Sorin Buşe, a cerut recent măsuri suplimentare de control privind siguranţa avioanelor aflate în portofoliul companiei de stat TAROM, iar verificările să fie efectuate şi de către alţi angajaţi decât cei care le fac pe cele zilnice.
Tarom operează în prezent cu 22 de aeronave, după ce unul dintre aparatele Airbus A310, cumpărate în 1992, a ieşit din uz.