Centrul de Resurse Juridice, Coaliția pentru Egalitate de Gen și mai multe organizații neguvernamentale solicită Ministerului Educației refacerea propunerilor de programe pentru gimnaziu, dintr-o perspectivă care să reflecte educația pentru cetățenie democratică și drepturile omului.
Spre exemplu, la clasa a V-a, în cadrul disciplinei Educație socială — Gândire critică și drepturile copilului, respectarea dreptului la educație al copiilor cu CES (cerințe educative speciale), în loc să fie în mod automat prezumată și implementată de școală, este aruncată în responsabilitatea copiilor și supusă unui referendum, în care, evident, majoritatea decide cu privire la respectarea dreptului fundamental la educație al minorității, se arată în comunicat.
Dezbaterea cu privire la programe nu poate include doar perspectiva profesorilor din sistemul educațional, ci trebuie să includă și perspectiva organizațiilor de drepturile omului și a specialiștilor în domeniu. De asemenea, aceasta trebuie să reflecte perspectiva și nevoile elevilor relativ la neajunsurile situației actuale, subliniază sursa menționată.
Centrul de Resurse Juridice precizează că la momentul emiterii comunicatului, pe pagina de web a Institutului de Științe ale Educației, unde au fost publicate spre dezbatere propunerile de programe, nu mai apărea propunerea de programă la disciplina „Consiliere și dezvoltare personală” pusă în dezbatere, odată cu celelalte proiecte de programe, la data de 27 ianuarie a.c. Documentul poate fi accesat pe pagina de web a Centrului de Resurse Juridice la www.crj.ro/antidiscriminare/educatia-fara-discriminare-e-si-treaba-mea/programe-scolare/.