Viitoarea companie de transport public (CTP) local prinde din ce în ce mai mult contur, după ce, întruniți ieri în ședință ordinară, consilierii locali ieșeni au aprobat, cu majoritate de voturi, documentele-cadru de realizare a serviciului de transport public local de persoane, prin curse regulate în municipiul Iași. În favoarea acestui proiect de hotărâre au votat consilierii USL, în timp ce documentul a întrunit două voturi împotrivă (ale consilierilor PP-DD) și patru abțineri (ale consilierilor PDL). Noua companie de transport public va devini funcțională în această toamnă, ea urmând să ia locul actualei regiei autonome de transport public din municipiu. Potrivit proiectului de înființare a noii entități economice, aceasta urmează să asigure transportul public de persoane, prin curse regulate, în municipiul Iași. Din Consiliul de Administrație al Companiei de Transport Public (CTP) Iași vor face parte trei directori din Primărie, respectiv Cosmin Coman, șeful Direcției Strategii, Dumitru Tomorug, directorul Direcției Tehnice și de Investiții, precum și Constantin Sălceanu, șeful Serviciului GIS. Acestora li se vor alătura profesorul universitar Radu Gaiginschi, de la Catedra de Transporturi din cadrul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi”, și Daniel Minciună, șeful Direcției Județene de Administrare a Drumurilor și Podurilor. Potrivit legii, membrii Consiliului de Administrației urmează să-l aleagă, ulterior, pe directorul general al CTP Iași. Potirvit organigramei aprobate, luna trecută, de consilierii locali, viitoarea companie de transport public va avea, pe lângă directorul general, alți trei directori, respectiv unul de exploatare, unul tehnic și unul economic. În total, CTP Iași va avea 1.399 de angajați, din care 79 personal TESA. Compania de Transport Public (CTP) Iași va avea ca sarcină, printre altele, și atragerea de fonduri europene nerambursabile pentru înnoirea parcului auto (tramvaie și autobuze) necesar transportului în comun din municipiu, banii respectivi urmând să fie puși la dispoziție prin programele Uniunii Europene – component de transport, în anul financiar 2014-2020. În ceea ce privește Regia Autonomă de Transport Public (RATP), aceasta se va ocupa doar de lucrările de întreținere a mijloacelor de transport și a infrastructurii aferetene, precum și de lucrările de mentenanță, având ca sarcină, printre altele, și recuperarea datoriilor pe care regia le are în prezent către diferiți furnizori. (E.M.)