Sistemul complex de taxe și reglementări fiscale, principala provocare a mediului local de business

bani_10_67162746c678% dintre companiile prezente pe piața din România consideră că principala provocare a mediului de business local este sistemul complex de taxe și reglementări, relevă un studiu realizat de TMF Group România, derulat cu ocazia aniversării a 15 ani de prezență pe piața serviciilor de outsourcing din țară. Găsirea forței de muncă bine pregătită (31%) și adaptarea la sistemul bancar și de contabilitate (18%) sunt următoarele provocări identificate în urma studiului. Cu toate acestea, noile reglementări privind raportarea fiscală, care au fost introduse în ultimii trei ani, nu au fost percepute ca un factor decisiv în influențarea evoluției afacerilor. Astfel, relevă studiul, mai mult de jumătate dintre companiile care au răspuns (53%) la întrebările din chestionar consideră că nu au fost afectate de acestea, însă aproximativ o treime (34%) dintre respondenți au declarat că a fost nevoie de suplimentarea numărului de angajați în departamentul financiar, iar 11% dintre companii au plătit amenzi pentru nerespectarea reglementărilor nou introduse. În acest context, companiile sunt dispuse să externalizeze în principal serviciile de asistență fiscală (80%), contabilitate (74%) și salarizare și administrare resurse umane (66%). ”De 15 ani, de când activăm pe piața de outsourcing din România, ne confruntăm cu același set de provocări indicate de clienții noștri. Deși de-a lungul timpului, sistemul fiscal și de contabilitate s-a simplificat mult, adaptarea la sistemul de contabilitate și taxare rămâne principala preocupare a unei companii care vine pentru prima oară în țara noastră”, a declarat Camelia Niță, Managing Director TMF Group România.  Situația nu este specifică exclusiv României, după cum relevă un studiu IDC realizat la nivel global în 2013, însă procentul companiilor care consideră sistemul de taxe și reglementărio provocare importantă este semnificativ mai mare în România decât la nivel Global. Prin comparație, potrivit documentului, la nivel global, 22% la sută dintre companiile care își extind afacerile în alte țări consideră aceasta o provocare importantă. Principala, în cazul studiului IDC, este găsirea unei amplasări corecte și a furnizorilor locali (25%), ceea ce în cazul României este reclamat de doar 18% dintre respondenții studiului TMF Group România.  ”În România ne confruntăm cu probleme similare altor țări,însă cu un puternic specific local. Aderarea României la UE, conformitatea cu legislația europeană, introducerea pentru prima oară a Codului Fiscal, a Taxei pe Valoarea Adăugată sau a Codului Muncii, ori denominarea monedei naționale sunt doar câteva dintre măsurile cărora le-am fost martori în 15 ani și care s-au tradus în sute de modificări legislative. Toate acestea au influențat radical mediul de afaceri din România, iar noi am folosit experiența noastră locală și expertiza globală a TMF Group pentru a ne ajuta clienții în această perioadă de tranziție să facă față cu succes atât modificărilor legislative, cât și rigorilor de business, resimțind cât mai puțin din presiunea modificării”, a declarat Emine Constantin, Managing Director TMF Group România.  În ciuda dificultății în a găsi forță de muncă bine pregătită, a nivelului mare de taxe și a efortului suplimentar necesar pentru adaptarea la sistemul de taxe și reglementări, 58% dintre companii estimează o creștere a business-ului pentru anul 2015, cu mai mult de 5%.Dintre aceștia, 29% se așteaptă la o creștere moderată, de maxim 5%, în timp ce un număr egal estimează o creștere de până la 10 procente. 22% dintre respondenți au așteptări de creștere accelerată, între 10 și 15% față de anul curent.  Cei care mizează pe creșteri mai mari de 10% în 2015 au răspuns că intenționează să își extindă afacerea anul viitor. 35% dintre respondenți vizează noi teritorii pentru afacerile lor în 2015, doar 7% în România, iar de patru ori mai mult (28%) în afara țării. Cei care vizează regiuni noi în România se orientează către majoritatea regiunilor țării, cu excepția zonei de Sud. Motivația pentru expansiune ține de creșterea vânzărilor (67%), saturarea pieței pe care operează (33%), dar și optimizarea costurilor operaționale și a logisticii (33%). Studiul derulat de TMF Group România, cu ocazia aniversării a 15 ani de prezență pe piață, a arătat că, potrivit respondenților, cele mai mari taxe plătite de către companii către stat, raportat la cifra de afaceri, sunt Taxa pe Valoare Adăugată – TVA (39%), taxele locale (37%) și contribuțiile sociale pentru angajați (32%).  TMF Group România, parte a TMF Group, oferă companiilor locale și internaționale servicii de outsourcing profesionale, de la contabilitate și raportare până la resurse umane, salarizare și servicii juridic-administrative. Prezentă pe piața din România din 1999, TMF Group România are acum o echipă de peste o sută de experți în contabilitate, servicii juridic-administrative, financiare, resurse umane și salarizare, care pot asista atât start-up-uri, cât și organizații multinaționale în atingerea obiectivelor de business, respectând în același timp reglementările locale și internaționale. (E.M.)