Eurostar: Trafic reluat, de luni, pe sub Canalul Mânecii

Traficul feroviar de mărfuri și de pasageri pe sub Canalul Mânecii va fi restabilit complet luni, chiar dacă unele întârzieri sunt prevăzute după notabilele perturbări ale acestuia care au avut loc de-a lungul întregului weekend în tunelul care leagă Anglia de continent.

‘Eurostar prevede să-și reia serviciul complet de luni și cere călătorilor interesați să se prezinte la gară normal. Tunelul, nefiind în întregime operațional, unele întârzieri de până la 30 de minute sunt încă posibile’, a explicat duminică compania feroviară într-un comunicat citat de AFP.

‘Tunelul nu va fi reparat în întregime mâine, dar vor exista părți care vor fi reparate și vor exista mai multe facilități de a circula prin tunel, ceea ce ne va permite să avem un serviciu normal’, a declarat, la rândul său, directorul general al Eurostar, Nicolas Petrovic.

Compania, care consideră că este în măsură să-și servească pasagerii de o parte și de alta a Canalului, după o închidere de peste 12 ore sâmbătă datorată unui început de incendiu, a fost constrânsă să-și anuleze duminică 11 trenuri între Londra, Bruxelles și Paris, incidentul fiind în curs de reglementare, potrivit site-ului internet al Eurotunelului.

Aștepteptarea pentru pasageri era evaluată la circa trei ore în cele două sensuri pe legătura Calais-Folkestone, potrivit companiei.

Aceasta ceruse pasagerilor să nu se prezinte în gară dacă nu aveau rezervare pentru ziua de duminică, iar cei care nu putuseră să călătorească sâmbătă erau invitați să facă mai degrabă demersuri prin telefon în vederea unei schimbări a orei călătoriei sau a rambursării banilor pentru bilet.

Aceste noi perturbări au fost provocate de o problemă la sistemul electric al rețelei de contacte, obligând Eurotunelul să închidă instalația pentru încă două ore duminică.

‘Eurotunelul a avut un alt incident la infrastructuri, un incident tehnic de electricitate la o rețea de contacte spre ora 10 dimineața și a închis cele două tuneluri de la ora 10:00 până la prânz’, a explicat Petrovic pentru AFP.

De fapt, circulația nu a mai fost reluată decât după câteva ore, la 02h42 GMT pentru plecarea din Marea Britanie și la 04h30 pentru plecarea din Franța.

Toată după-amiaza de sâmbătă și o bună parte din noaptea spre duminică, tunelul a rămas închis, după un început de incendiu, stins rapid, dar care a paralizat toată circulația din cauza unei importante cantități de fum.

În timp ce 400 de trenuri — și de zece ori mai multe camioane — utilizează tunelul în fiecare zi în cele două sensuri, numeroși pasageri au rămas pe peron de o parte și de alta a Mânecii, unii dintre ei fiind constrânși să-și petreacă noaptea la hotel.

Eurostar a estimat la ‘mai multe mii’ numărul clienților săi afectați de situație, fără însă să precizeze dacă rame suplimentare au fost puse în circulație pentru a le facilita voiajul.

Compania a evocat abia duminică dimineață trenuri ‘foarte încărcate’ și o disponibilitate ‘limitată’ pe site-ul său internet, asigurând că ea va face tot posibilul pentru a-i transporta pe pasagerii care trebuiau să călătorească sâmbătă, dar de preferință cu trenuri plecând ‘după 13h00 GMT duminică’.

Conducerea Eurotunelului încearcă să evalueze pagubele provocate de incendiul din ajun: experți sunt în continuare prezenți în tunelul nordic sub care naveta avariată rămăsese blocată.