Vânzările de cărți tipărite vor fi de cinci ori mai mari decât cele de eBook-uri, în 2015

carti.Vânzările de cărți tipărite vor fi de cinci ori mai mari decât vânzările de eBook-uri în 2015, în timp ce peste 60% dintr-un miliard de dispozitive wireless existente la nivel global vor fi achiziționate, plătite și utilizate de către companii, relevă concluziile celei de-a 14-a ediții a raportului Previziuni în Tehnologie, Media și Telecomunicații (‘TMT Predictions’) elaborat de Deloitte Touche Tohmatsu Limited (Deloitte Global) și publicat marți. Specialiștii din piață sunt de părere că tendința vânzărilor de CD-uri, ziare tipărite și reviste va fi una crescătoare, tinerii cu vârste de 18 și 34 de ani fiind atașați în continuare de cărțile tipărite. ‘Cărțile tipărite nu au fost înlocuite de cărțile digitale, care astfel nu urmează tendința de scădere a vânzărilor de CD-uri, ziare tipărite și reviste. Tinerii (cu vârste cuprinse între 18-34 ani) sunt la fel de atașați de cărțile tipărite precum generațiile anterioare și citesc aproape la fel de mult, fiind dispuși să plătească pentru cărțile printate. Cărțile vor continua să domine industria publicațiilor și vor reprezenta 80% din vânzări, atât ca valoare, cât și ca volum’, se arată în raportul Deloitte. Totodată, în 2015, în jur de 10% din totalul smartphone-urilor utilizate la nivel global vor fi folosite pentru efectuarea plăților în magazine cel puțin o dată pe lună, comparativ cu mai puțin de 0,1% la jumătatea lui 2014, când erau utilizate aproape 450 de milioane de smartphone-uri, mai ales de către utilizatorii avangardiști din Japonia. ‘Cumpărăturile în magazin prin intermediul telefoanelor smart vor crește, la nivel mondial, cu peste 1.000% în acest an față de anul trecut. În timp ce portofelul mobil nu îl va înlocui încă pe cel tradițional, 2015 va însemna apogeul adoptării, pe scară mai largă, a plăților în magazine prin intermediul telefoanelor smart’, se notează în studiul citat. În ceea ce privește internetul și dispozitivele wireless utilizate pentru acces, cercetarea TMT Predictions arată că, în acest an, peste 60% dintr-un miliard de dispozitive wireless, la nivel global, vor fi achiziționate, plătite și utilizate de către companii, în timp ce timpul total petrecut pentru vizionarea online a videoclipurilor scurte (cu o durată mai mică de 20 de minute) va reprezenta mai puțin de 3% din totalul vizionărilor din acest an, la nivel global. Deloitte Global estimează că sfârșitul anului 2015 va reprezenta apogeul plăților prin intermediul telefoanelor mobile pentru achizițiile din magazine, la nivel mondial. ‘Acesta va fi primul an în care numeroasele cerințe care să conducă la adoptarea lor în masă vor fi abordate suficient, pentru a satisface cerințele instituțiilor financiare, ale comercianților, ale consumatorilor și ale vânzătorilor de tehnologie (…) Peste un miliard de telefoane smart vor fi upgrade-uri — 1,35 miliarde de telefoane smart vor fi vândute la nivel mondial în 2015, dar peste un miliard dintre acestea vor reprezenta al doilea telefon, mai performant, pentru cei care deja au unul. Ciclul de upgradare s-ar putea prelungi, dar mărimea ecranului, viteza, spațiul de stocare, software-ul și design-ul vor continua să genereze vânzări’, conform studiului Deloitte. Documentul menționează, de asemenea, că, la nivel global, numărul locuințelor cu bandă largă pentru Internet va crește cu 2%, la 725 de milioane, iar viteza medie va crește în majoritatea țărilor cu 20%. Cea de-a 14-a ediție a raportului Deloitte Global Previziuni anuale TMT oferă o privire de ansamblu asupra principalelor tendințe în tehnologie, media și telecomunicații, la nivel mondial. Previziunile TMT au la bază studii la nivel global, sprijinite de interviuri aprofundate cu clienți din industrie ai firmelor-membre Deloitte și opinii ale clienților Deloitte, analiști din industriile de profil, executivi TMT de top și mii de profesioniști din domeniul TMT din rețeaua Deloitte. Previziunile variază de la an la an, dar o temă este recurentă: impactul TMT asupra comportamentului utilizatorului crește.