Prima etapă a proiectului ”Susţinem perfomanţa şcolară”, derulat la Şcoala Gimnazială din satul Glodenii Gândului (comuna Țibănești), în parteneriat cu Farmacia ”Mecop Vet” din localitate, a ajuns la final. Un număr de 18 copii, începând de la cei din clasa pregătitoare şi până la cei din clasa a VIII-a, au primit premii pentru rezultatele bune obţinute la învăţătură. Proiectul a fost lansat în prima zi a anului şcolar, când elevii au fost anunţaţi că munca lor va fi răsplătită pe măsură, singura condiţie fiind rezultatele din catalog. Sârguincioşi, copiii s-au pus pe treabă şi dornici să afle cât mai multe informaţii care îi vor ajuta să ajungă oameni mari, au răsfoit manualele cât au putut ei de mult, au umplut caietele cu notiţe, au căutat pe internet tot ce aveau nevoie pentru a-şi domoli setea de cunoaştere, iar la final au fost răsplătiţi. Ei au primit premii constând în rechizite, jucării, dulciuri şi au fost nu numai bucuroşi, ci şi emoţionaţi. ”Ne-am ţinut de cuvânt şi am premiat performanţa. Copiii au avut rezultate foarte bune şi este un semnal care promite. Vom continua proiectul şi în semestrul al doilea, iar la final de an vom avea mult mai multe premii”, a spus Denisa Timofte, de la Farmacia ”Mecop Vet”. ”Am acceptat cu bucurie provocarea şi am intrat cu drag în acest proiect. Şcoala noastră are mulţi elevi cu rezultate bune, avem şi olimpici premiaţi”, a spus prof. Alina Vornicu, directorul Școlii Gimnaziale din Glodenii Gândului. La finalul semestrului al doilea, cei mai buni elevi vor primi din nou premii, iar la încheierea anului şcolar, performerii de la Glodenii Gândului vor merge într-o excursie gratuită, în nordul Moldovei. La Şcoala Gimnazială din Glodenii Gândului învață circa 450 de copii. Cursurile sunt ținute într-o clădire modernă, cu dotări ce pot asigura un cadru foarte bun de instruire. Unitatea de învăţământ este partener şi în proiecte europene, în cadrul cărora s-au organizat vizite în străinătate și schimburi de experienţă. Spre exemplu, prin proiectul Comenius EROLA (Enjoy the Rhythm Of Language), copiii au învăţat limba engleză cu ajutorul muzicii. România, prin Şcoala Glodenii Gândului, a fost ţara coordonatoare pentru alte patru şcoli partenere din Italia, Portugalia, Spania şi Suedia. (E.M.)