Un anchetator care se ocupă de accidentul aviatic produs marţi în sudul Franţei a declarat că înregistrările vocilor arată că un pilot a părăsit carlinga înainte ca avionul să piardă altitudine şi nu a mai putut intra înapoi, relatează New York Times, în ediţia electronică.
Un oficial militar de rang înalt implicat în anchetă a descris o conversaţie „foarte plăcută, foarte calmă” între piloţi în prima parte a zborului de la Barcelona către Dusseldorf. Apoi, înregistrarea audio arată că unul dintre piloţi a părăsit carlinga şi nu a mai putut intra.”Tipul de afară ciocăne uşor în uşă şi nu îi răspunde nimeni”, a afirmat anchetatorul. „Apoi bate mai cu PUTERE, şi niciun răspuns. Nu primeşte niciun răspuns”, a declarat el. „Poţi auzi cum încearcă să spargă uşa”, adaugă anchetatorul.În timp ce înregistrarea audio oferă o perspectivă asupra circumstanţelor care au dus la accidentul de marţi dimineaţă, aceasta lasă şi multe întrebări fără răspuns.”Încă nu ştim motivul pentru care unul dintre indivizi a plecat”, a declarat el sub acoperirea anonimatului. „Dar ceea ce este sigur este că la finalul zborului, celălalt pilot este singur şi nu deschide uşa”.Datele înregistrate de cutia neagră par să adâncească şi mai mult misterul care înconjoară acest accident şi nu oferă indicii cu privire la condiţiile sau activitatea pilotului care a rămas în carlingă. Coborârea de la 11.500 de metri în aproximativ zece minute a fost alarmantă dar suficient de graduală pentru a indica faptul că avionul Airbus A320 nu a fost avariat în mod catastrofal. În niciun moment în timpul coborârii nu a existat un dialog între carlingă şi controlorii de trafic aerian sau un alt semnal de urgenţă.Când avionul Germanwings s-a prăbuşit în zona muntoasă de la nord-est de Nisa, avea suficientă viteză pentru a fi pulverizat, provocând moartea tuturor celor 144 de pasageri şi şase membri ai echipajului şi lăsând în urmă puţine indicii.Autorităţile aviatice franceze au dat publicităţii puţine lucruri oficial despre natura informaţiei recuperate din cutia neagră, dar nu este clar dacă aceasta este completă. Biroul francez de Investigaţii şi Analize a confirmat doar că au fost detectate voci umane şi alte sunete în carlingă şi că acestea vor fi supuse unei analize detaliate.Una dintre principalele întrebări este de ce piloţii nu au comunicat cu controlorii de trafic aerian în timp ce avionul a început neobişnuita coborâre, sugerând că piloţii sau sistemele automate ar fi putut încerca să menţină controlul aeronavei în timp ce aceasta pierdea altitudine.Printre teoriile avansate de analiştii pentru siguranţa aeriană neimplicaţi în anchetă se numără posibilitatea ca un pilot să fi fost incapacitat de un incendiu sau o depresurizare a cabinei.Un oficial francez implicat în anchetă, care a vorbit sub acoperirea anonimatului, a declarat că lipsa de comunicare dintre piloţi în timpul coborârii este tulburătoare şi posibilitatea ca tăcerea lor să fie deliberată nu poate fi exclusă.”Nu-mi place”, a declarat un oficial francez, care a avertizat că analiza lui iniţială se bazează pe informaţiile foarte limitate care sunt disponibile în prezent. „Pentru mine pare foarte ciudat: este o coborâre foarte lungă la viteză normală fără nicio comunicaţie, deşi vremea era bună”. „Până acum nu avem dovezi care să arate clar o explicaţie tehnică”, a declarat oficialul. „Aşadar trebuie să luăm în considerare posiblitatea unei responsabilităţi umane deliberate”, a adăugat el.