Anchetatorii au declarat că au identificat probe ADN aparţinând unui număr de aproximativ 80 de victime ale tragediei aviatice produse marţi în Alpii francezi, relatează AFP în pagina electronică de luni.rEchipele de legişti au anunţat că au izolat aproximativ 80 de probe de ADN distincte din fragmentele umane găsite la locul prăbuşirii avionului Germanwings în Alpii francezi, în timp ce operaţiunile de recuperare a cadavrelor continuă la aproape o săptămână de la tragedie.Oficialii francezi au declarat că înregistrările vocilor realizate de una dintre cutiile negre ale avionului arată că Andreas Lubitz, copilotul în vârstă de 27 de ani, l-a încuiat pe căpitan în afara carlingii şi a prăbuşit în mod deliberat zborul 4U 9525, care se deplasa pe ruta Barcelona-Duesseldorf.Anchetatorii au descris operaţiunile de căutare a cadavrelor şi celei de-a doua cutii negre ca fiind dificile din cauza terenului accidentat şi a violenţei impactului.Avionul s-a prăbuşit în timp ce se deplasa cu 700 de kilometri pe oră, provocând moartea pe loc a tuturor celor 150 de persoane aflate la bord.Procurorul Brice Robin, unul dintre anchetatori, a declarat că un drum de acces a fost construit către locul incidentului pentru a le permite vehiculelor de teren să transporte părţile mari ale avionului şi să ajute la transferul cadavrelor. El a declarat că experţii au identificat 78 de probe ADN.”Nu am găsit nici măcar un cadavru intact”, a declarat Patrick Touron, directorul adjunct al institutului de cercetări penale al poliţiei. „Avem pante de 40-60 de grade, stânci care cad şi teren care tinde să se surpe”, a adăugat el. „Unele lucruri trebuie făcute prin coborâre în rapel. Devreme ce siguranţa este cheia, procesul de recuperare a cadavrelor este încet, ceea ce reprezintă un mare regret”, a adăugat el.Majoritatea rămăşiţelor umane găsite au fost ridicate cu elicopterele şi transportate la un laborator din oraşul Seynes situat în apropiere, unde o echipă formată din 50 de medici legişti, dentişti şi specialişti din cadrul poliţie lucrează la identificarea lor.Sunt examinate între 400 şi 600 de fragmente umane, a declarat Touron.”În astfel de catastrofe, de obicei 90 la sută din identificare se face cu ajutorul fişelor dentare”, a adăugat el, dar în cazul zborului 9525, ADN-ul ar putea să joace un rol mai mare decât în mod normal.Odată prelevate problele ADN, ele sunt trimise la un alt laborator din afara Parisului, unde sunt comparate cu probele prelevate de la membrii familiei săptămâna trecută.Căpitanul Yves Naffrechoux, un jandarm montan, a declarat că găsirea celei de-a doua cutii negre, care înregistrează datele tehnice, este o prioritate.