Organismul de reglementare a aviaţiei germane afirmă că nu era la curent cu depresia lui Lubitz

organismul-de-reglementare-a-aviatiei-germane-afirma-ca-nu-era-la-curent-cu-depresia-lui-lubitz-302268Organismul de reglementare în domeniul aviaţiei germane a anunţat duminică faptul că nu avea nicio cunoştinţă despre lupta copilotului Andreas Lubitz de la Germanwings cu depresia severă, înainte de dezastrul din Alpii francezi, relatează AFP pe site.Un purtător de cuvânt al Biroului Federal pentru Aviaţie (LBA) a declarat pentru AFP că firma-mamă Lufthansa nu i-a transmis “nicio informaţie despre istoricul medical” al lui Lubitz, pe care procurorii îl suspectează că a doborât deliberat avionul luna trecută, omorând toate cele 150 de persoane de la bord.În particular, medicii Lufthansa care l-au examinat pe Lubitz nu au informat autorităţile despre vreo “fază timpurie a unei depresii grave”, a subliniat LBA, care emite licenţele piloţilor.Biroul precizează că a aflat despre problemele de sănătate mentală ale lui Lubitz atunci când a obţinut acces la dosarul acestuia de la Centrul Aeromedical Lufthansa, pe 27 martie, la trei zile după prăbuşire.LBA confirma astfel informaţii publicate de Welt am Sonntag.Potrivit publicaţiei, Lubitaz a fost examinat de cel puţin şase ori de către medici de la Lufthansa începând din 2009, dar, după ce s-a dispus efectuarea unui test psihologic în anul respectiv, nu au fost efectuate alte evaluări ale sănătăţii mentale a acestuia.Ziarul citează refuzul Lufthansa de a comenta, din cauza anchetei în curs asupra prăbuşirii zborului Barcelona-Duesseldorf.Preşedintele şi CEO-ul Lufthansa Carsten Spohr a declarat că firma nu era la curent cu vreo problemă de sănătate care să fi compromis capacitatea de zbor a lui Lubitz, despre care a afirmat că era “100% capabil de zbor”.Însă compania aeriană germană a recunoscut săptămâna trecută că Lubitz şi-a informat şcoala de zbor, la jumătatea lui 2009, în momentul în care şi-a reluat antrenamentele după o lungă absenţă motivată medical, că a suferit “episoade anterioare de depresie severă”.El a primit ulterior certificatul medical care confirma că era apt de zbor.Procurori germani au afirmat săptămâna trecută că Lubitz a fost diagnosticat ca suicidar “cu mai mulţi ani în urmă”, înainte să devină pilot, dar că doctorii nu au descoperit recent vreun semn că ar dori să-şi facă rău lui sau altora.Însă Lubitz primea tratament de la neurologi şi psihiatri, care i-au dat concediu pe caz de boală în mai multe rânduri, inclusiv în ziua prăbuşirii.Documente rupte au fost găsite în apartamentul lui Lubitz, despre care autorităţile cred că arată că tânărul în vârstă de 27 de ani încerca să-şi ascundă boala de angajator.O purtătoare de cuvânt a Agenţiei Europene pentru Securitate Aeriană (EASA) a declarat sâmbătă pentru AFP că organismul şi-a exprimat îngrijorarea faţă de “non-conformitatea” Germaniei faţă de reglementări în domeniul securităţii aeriene, înainte de prăbuşire, în special referitoare la monitorizarea sănătăţii membrilor echipajelor.