Călătorii vătămați în accidente feroviare primesc o despăgubire de maximum 190.000 de euro

tren-CFRDeputații au aprobat miercuri un act normativ care prevede modificarea Regulamentului privind transportul pe căile ferate din România, astfel încât în caz de vătămare corporală călătorii să primească o despăgubire de maximum 190.000 de euro echivalent în lei. Plenul Camerei Deputaților a probat proiectul de lege cu 284 de voturi pentru și o abținere. Totalul „daunelor — interese” fixate până acum pentru fiecare călător ajungea la o limită maximă în lei a echivalentului de 75.000 euro, potrivit legislației. În dezbaterile din plenul Camerei Deputaților, social-democratul Lucian Șova a explicat că se creează posibilitatea ca operatorii de transport feroviar de pasageri să încheie clauze de asigurare la sume mai mari în eventualitatea unor accidente. „Ar trebui ca limita daunelor datorate pasagerilor vătămați în activitățile de transport să fie asemănătoare cu cea din transporturile rutiere unde sumele sunt considerabil mai mari. Grupul PSD va susține această inițiativă”, a spus Lucian Șova.

La rândul său, Simedru Dan Coriolan (PNL) a punctat că actul normativ realizează o corelare a legislației naționale cu normele europene în ceea ce privește cuantumul despăgubirilor datorate de către operatorul de transport feroviar călătorilor în caz de vătămare corporală. El a susținut că Grupul parlamentar PNL va vota proiectul de lege. Deputatul liberal Mircea Toader a atras atenția ca nu cumva prin această măsură să se scumpească biletul de tren. „Această obligativitate a operatorului de transport feroviar de a acorda aceste daune — interese la acest nivel presupune o legătură cu societățile de asigurare și nu aș vrea să se întoarcă pe un bilet mai scump. (…) Să nu cumva să ne trezim că mărim și mai mult biletul de călătorie CFR”, a precizat Toader.

Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 26/2014 privind modificarea alin. (3) al art. 26 din Regulamentul privind transportul pe căile ferate din România, aprobat prin Ordonanța Guvernului nr. 7/2005, a fost adoptat de Senat. Camera Deputaților este for decizional în acest caz.