EURES România dispune de 50 de posturi pentru lucrătorii calificaţi în domeniul hotelier – gastronomic, care doresc să desfășoare o activitate sezonieră în Germania, pentru ocuparea cărora se va organiza selecţie la București, în luna octombrie 2015. Angajatorii germani, reprezentaţi de Serviciile de Plasare Internaţionala din cadrul Centralei de Mediere a Străinilor și Specialiștilor ZAV din Bonn, oferă locuri de muncă pentru următoarele ocupaţii: bucătar/bucătar șef/bucătar specialist (15 posturi), ospătar (15 posturi), barman (cinci posturi) și personal în industria gastronomiei de sistem (15 posturi). Potrivit reprezentanților Agenției Județene de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM) Iași, pentru ocuparea posturilor de ospătar, barman și personal în industria gastronomiei de sistem sunt solicitate persoane care au calificare profesională încheiată, experienţă în domeniu și cunoștinţe bune de limba germana (nivel B1/B2). Pentru posturile de bucătar/bucătar șef/bucătar specialist, angajatorii germani solicită persoane care au calificare profesională încheiată și experienţă în domeniu, precum și cunoștinţe de limba germană, cel puţin nivel A2. Angajarea se face pe o perioadă de cel puţin șase luni, începând cu luna octombrie 2015, cu posibilitate de prelungire a contractului de muncă pe durată nedeterminată. Salariul oferit este de 1500 – 2200 euro brut/lună, pentru posturile de ospătar și barman, 1700 – 2400 euro brut/lună, pentru posturile de bucătar/bucătar șef/bucătar specialist și de 1450 euro brut/lună pentru personalul în industria gastronomiei de sistem. Cazarea poate fi asigurată de către angajator sau acesta poate oferi sprijin în vederea găsirii unei locuinţe. Persoanele cu domiciliul în judeţul Iaşi, care corespund cerinţelor posturilor oferite, trebuie să se adreseze Consilierului EURES din cadrul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Iaşi, strada Cucu, nr. 1, telefon 023254578, pentru a fi înregistrate în baza de date pentru muncă în străinătate și pentru a primi invitaţie de participare la selecţie. Înregistrarea în baza de date se realizează pe baza următoarelor documente: cerere tip (se completează la sediul Agenţiei de Ocupare a Forţei de Muncă), copie act de identitate sau pașaport (valabilitate minim șase luni), C.V model Europass (cu fotografie) în limba germană (Lebenslauf), cazier judiciar, în original, din care să reiasă că persoanele nu au antecedente penale (termen de valabilitate șase luni), adeverinţă de la medicul de familie, cu menţiunea ”Clinic sănătos/Apt pentru muncă”. (E.M.)