Asocierea de firme Victor Construct Botoșani și Eky Sam Târgu Frumos a câștigat licitația pentru atribuirea lucrărilor de reabilitare a malului stâng Bahlui din municipiu, în cadrul proiectului de pe Axa prioritară 1, inclus în cadrul Programului Operațional Regional (POR) al Uniunii Europene, câștigat anul trecut de municipalitatea ieșeană. Oferta înaintată de cele două firme, în valoare de 18,2 milioane de lei, a fost considerată cea mai avantajoasă de către membrii comisiei de licitație, lucrările urmând a fi demarate cel mai probabil în luna august, termenul de finalizate fiind luna decembrie 2015. Lucrările constau în reabilitarea a cinci tronsoane de carosabil, pe o lungime totală de 5,6 km, pe porțiunea cuprinsă între podul Sf. Ioan – bulevardul Metalurgiei – bulevardul Tudor Vladimirescu – Podu Roș – Podul de Piatră, la care se adaugă o porțiune din bulevardul Dimitrie Mangeron. Proiectul prevede amplasarea a 58 de bănci și a 220 de coșuri de gunoi, precum și reabilitarea trotuarelor. De asemenea, cablurile suspendate pe stâlpi vor fi introduse într-un canivou subteran, pe o lungime de 10,2 km. “Dacă nu sunt contestații, pe 27 iulie putem semna contractul și vom emite ordinul de începere a lucrărilor”, a declarat primarul interimar Mihai Chirica. În ceea ce privește reabilitarea malului drept Bahlui, proiect în valoare de 44 de milioane de lei, în prezent acesta se află în faza de liciație. Proiectul prevede reabilitarea troturarelor, realizarea unei piste pentru bicicliști și canalizare pentru cablurile electrice, toate cuprinse pe tronsonul Podu de Piatră – Podul ”Sf. Ioan”. Titlul proiectului de modernizare a malului drept Bahlui este ”Reabilitarea Infrastructurii rutiere în zona industrială a Municipiului Iași”, obiectivele specifice ale acestuia fiind dezvoltarea accesibilității și conectivității infrastructurii urbane din municipiul Iași, prin reabilitarea și modernizarea pe parcursul a nouă luni, a 6.235,61 metri de străzi, grupate pe Splai Drept Bahlui, în următoarelor tronsoane: tronsonul I (tronson nou proiectat) – Șoseaua Națională – Pod Podu Roș, în locul căii ferate a tramvaiului – se desfășoară paralel cu strada Șoseaua Națională, pe sectorul cuprins între km 0+243,51 și intersecția Podu Roș și înlocuiește traseul liniei de tramvai existent pe acest traseu. Vor fi amenajate 86 de locuri de parcare și opt locuri pentru persoanele cu dizabilități. Strada nouă va avea sens unic de circulație, înspre sensul giratoriu din Podu Roș. Se va amenaja, de asemenea, o stație de autobuz cu aluveolă; tronsonul II (tronson reabilitat) – Podu Roș – Pod Tudor Vladimirescu – se desfășoară doar într-un singur sens, având direcția dinspre Podu Roș spre Tudor Vladimirescu; tronsonul III (tronson reabilitat) – Pod Tudor Vladimirescu – Pod Metalurgie, în lungul Bulevardului Chimiei); tronsonul IV (tronson modernizat) – Pod Pod Metalurgie – Pod ”Sf. Ioan”, în lungul Bulevardului Chimiei- lucrări de ramforsare a părții carosabile, refacerea trotuarelor și execuția unor canalizații pentru montarea unor cabluri în subteran, pe ambele părți ale străzii; tronsonul V (tronson reabilitat) – Strada Șoseaua Națională, în lungul străzii Șoseaua Națională. (E.M.)