Lipsa de logică în tratarea unor subiecte de examen, un orizont limitat de cultură și lipsa motivației și deprinderii de a se informa au fost identificate de reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Prahova ca efecte ale lipsei de studiu sistematic manifestate la unii elevi care au susținut anul acesta examenul de Bacalaureat.
Conform unui raport prezentat, vineri, de IȘJ Prahova în cadrul ședinței Colegiului Prefectural, la sesiunea de Bacalaureat de anul acesta s-au sesizat, ca efecte ale lipsei de studiu sistematic, lipsa de logică în tratarea unor subiecte de examen, stăpânirea în insuficientă măsură a tuturor tipurilor de limbaje, un orizont limitat de cultură și absența motivației și deprinderii de a se informa. În același document, se arată că rezultatele examenului reflectă în mod real nivelul pregătirii absolvenților de liceu, existând însă resurse încă insuficient exploatate de îmbunătățire a acestora, cum ar fi o mai bună consiliere a elevilor în scopul înțelegerii scopului acestui tip de evaluare externă, o monitorizare permanentă a pregătirii pentru examen, organizarea mai eficientă a lecțiilor la toate disciplinele de învățământ, analiza periodică a nivelului atingerii standardelor, la toate nivelurile manageriale, utilizarea mai strictă a criteriilor de performanță în acordarea calificativelor cadrelor didactice și directorilor și aplicarea de măsuri și programe ameliorative. Totodată, reprezentanții IȘJ subliniază că la nivelul județului s-a înregistrat o creștere a procentului de promovare, comparativ cu ultimii trei ani, de la 45,69% în 2011, la 75,52% la sesiunea de anul acesta.