Piața bunurilor de folosință îndelungată din România a ajuns la valoarea de 449 milioane de euro în trimestrul al doilea din 2015, în creștere cu 6,4% față de aceeași perioadă din anul anterior, iar sectorul telecom a înregistrat, per ansamblu, cel mai mare salt al vânzărilor, de peste 15%, arată datele studiului GfK TEMAX România, publicat luni. Pe de altă parte, sectorul de electronice a consemnat, în mod surprinzător, o scădere a vânzărilor de 3,3%, în T2 2015. Potrivit sursei citate, pe segmentul telecom, smartphoneurile și căștile au continuat trendul ascendent. Astfel, comparativ cu al doilea trimestru al 2014, în ultimele trei luni, vânzările au înregistrat o creștere de peste 15%, până la un total de aproximativ 145 milioane de euro. Deși vânzările de telefoane mobile s-au contractat, în general piața terminalelor mobile a crescut cu 22% datorită comercializării de smartphoneuri. Totodată, pe piața de accesorii s-a raportat un salt important, comparativ cu aceeași perioadă din 2014. Studiul GfK relevă faptul că, în al doilea trimestru din acest an, valoarea sectorului de electrocasnice mari a atins 95 de milioane de euro, toate categoriile incluse în acesta contribuind la excedentul total de peste 11%. În timp ce electrocasnicele incorporabile și frigiderele au înregistrat creșteri de două cifre, mașinile de spălat au încetinit rata de majorare la o singură cifră, iar la frigidere s-a consemnat un plus 20% în intervalul analizat. De asemenea, vânzările de electrocasnice mici au crescut cu peste 8%, până la 29 de milioane de euro, cea mai importantă majorare fiind înregistrată în sectorul aparatelor de bucătărie. Un impuls important al vânzărilor din segment a fost dat de sectorul de aparate de ras și de epilat. Conform rezultatelor cercetării de specialitate, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, sectorul IT s-a menținut stabil, atingând 95 de milioane de euro. În acest context, după evoluții foarte bune, tabletele au înregistrat o scădere a cererii, în special pe segmentul de 7 inci, în timp ce calculatoarele portabile și-au menținut trendul pozitiv pe toate segmentele, în special pentru desktop replacement și convertibile. În plus, perifericele și desk computing au continuat să crească. În mod surprinzător, pe segmentul electronicelor s-a înregistrat un recul al vânzărilor de 3%, după mult timp. În cel de-al doilea trimestru din 2015, cererea pentru televizoarele cu ecran UHD și diagonale mai mari de 40 inci a continuat să crească. De asemenea, sectorul de camere video de acțiune și-a dublat valoarea, iar piața audio are semnale pozitive întrucât sistemele audio, boxele și boxele cu andocare au înregistrat vânzări mai mari. Datele GfK TEMAX România arată că, după un prim trimestru bun, vânzările de imprimante, multifuncționale și consumabile au înregistrat o scădere de aproape 4% față de același trimestru din anul anterior, în mare parte cauzată de performanțele slabe consemnate în vânzările de cartușe, atât cu cerneală, cât și cu laser. Totodată, echipamentele cu cerneală au scăzut cu 10 procente, în timp ce aparatele cu laser și-au încetinit ritmul de creștere la 4%. Nu în ultimul rând, piața foto din România a scăzut cu aproape 17% în trimestrul al doilea din 2015, până la o valoare totală de 6 milioane de euro. Studiul GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK, care cuprinde date de la peste 425.000 puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX la nivel internațional, în peste 30 de țări.