Anunţul grevei generale a controlorilor de trafic aerian de la ROMATSA determină pierderi pentru agenţiile de turism, ca urmare a costurilor cu reprogramarea sau compensarea călătoriilor, iar clienţii sunt reticenţi să rezerve noi călătorii în această perioadă, potrivit ANAT.Reprezentanţii ANAT spun că greva anunţată de sindicatele ROMATSA pentru 1 septembrie provoacă pierderi agenţiilor de turism, care vor fi nevoite să găsească soluţii pentru reprogramarea sau compensarea călătoriilor şi vacanţelor turiştilor, clienţi de business şi leisure, programate pentru sfârşitul lunii august şi începutul lunii septembrie.„Suntem într-o situaţie extrem de neplăcută faţă de clienţii noştri. Riscăm, în momentul de faţă, să stricăm planurile a mii de turişti, mulţi dintre ei având rezervată vacanţa din timp, după propriile coordonate. Agenţiile vor face tot posibilul să găsească cele mai bune soluţii, însă chiar şi în aceste cazuri, s-ar putea să nu mulţumească pe toată lumea. Sperăm să se ajungă la o înţelegere şi să se renunţe la greva generală”, a declarat Aurelian Marin, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.Turoperatorii cu chartere pe destinaţii externe, peste 80 de zboruri săptămânale, în lunile august şi septembrie, caută împreună cu operatorii aerieni soluţii pentru transportul turiştilor spre şi dinspre destinaţiile de vacanţă. „Fie zborurile vor fi realizate mai devreme de data planificată sau amânate cu o zi, fie dirijate spre aeroporturi din afara României. Nu ştim deocamdată nimic sigur, pentru că nu ştim cât durează greva generală a angajaţilor ROMATSA. Obiectivul nostru, pentru care vom depune un efort imens şi ne va produce pierderi indiferent de soluţia adoptată, este ca turiştii noştri să nu simtă acut efectele acestei situaţii”, spune la rândul său Dan Goicea, preşedintele ANAT Bucureşti-Ilfov şi preşedinte al Comisiei Turoperatori/Outgoing a ANAT.