Sindicatul german al piloților, Cockpit, va extinde până miercuri greva de la Lufthansa, după ce, marți, au fost anulate 84 de zboruri pe distanțe lungi, din cauza disputelor privind salariile, beneficiile și reducerile de costuri, transmit Deutsche Welle și Reuters.
Cockpit, care reprezintă aproximativ 5.000 de piloți de la Lufthansa și subsidiara Germanwings, a anunțat că în timpul grevei de miercuri vor fi afectate zborurile pe distanțe scurte și medii din Germania.
Pasagerii afectați de grevă vor fi dirijați spre alte companii aeriene, a anunțat Lufthansa.
Lufthansa, cea mai mare companie aeriană europeană, va opera, marți, 90 de zboruri intercontinentale și șapte zboruri cargo folosind piloți voluntari, după ce sindicatul a declanșat a 13-a grevă din ultimele 18 luni. Acțiunile de protest au costat anul acesta Lufthansa aproximativ 100 de milioane de euro.
Conducerea Lufthansa vrea să reducă costurile transferând lunar un avion Germanwings către o nouă divizie low-cost numită Eurowings, cu sediul în Austria, unde nu se aplică legislația muncii din Germania.
Purtătorul de cuvânt al Cockpit, Markus Wahl, a afirmat că, pe durata negocierilor, directorul general al Lufthansa, Carsten Spohr, a refuzat să întârzie relocarea locurilor de muncă.
Șefii Lufthansa au respins sugestiile sindicatului privind modul în care pot fi realizare economii de o jumătate de miliard de euro, ceea ce arată că firma vrea să încalce acordurile colective existente și să slăbească sindicatul, a apreciat Wahl, avertizând că sunt posibile și alte acțiuni de protest în această săptămână.
Cockpit se opune intenției conducerii Lufthansa de a elimina sistemul de pensionare anticipată, care le permite piloților să iasă la pensie la 55 de ani. Astfel, piloții de la Lufthansa vor să mențină posibilitatea de a se pensiona anticipat la 55 de ani, cu 60% din salariu, înainte de a ajunge la vârsta oficială de pensionare de 65 de ani. Sindicatul a fost de acord cu majorarea vârstei medii de pensionare a piloților la 60 de ani.
Lufthansa se confruntă cu dificultăți, în urma concurenței venite de la companiile low-cost, precum easyJet și Ryanair, și a companiei Etihad, din orientul Mijlociu, care a preluat o participație în grupul german Air Berlin.